آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۹
فوتبال ایران
۱۱

اوکتاویو: نسل جدیدی برای فوتبال ساحلی ایران می سازم

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان تاکید دارد سطح مسابقات پرشین کاپ با حضور تیم های اسپانیا، اوکراین و آذربایجان، بسیار بالا خواهد بود.

مارکو اوکتاویو درباره شرایط بازیکنان گفت: همه ملی پوشان حاضر در اردو در سطح فنی بسیار خوبی قرار دارند و در تلاشیم از اردوهای خود تا پیش از شروع مسابقات پرشین کاپ جهت پیشرفت هرچه بیشتر تیم، نهایت استفاده را ببریم.

او در پاسخ به این سوال که سطح کیفی تیم های اسپانیا، اوکراین و آذربایجان چگونه است؟ تصریح کرد: از نظر من سطح مسابقات پرشین کاپ بسیار بالاست؛ چراکه تیم های اسپانیا و اوکراین سابقه قهرمانی اروپا را دارند و تیم ملی آذربایجان نیز در سال های اخیر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است. همه بازیکنان حاضر در این اردو نمی توانند در پرشین کاپ حضور داشته باشند و ما مجبور هستیم بازیکنانی که از نظر وضعیت جسمانی و شرایط فنی هم اکنون در سطح خوبی قرار دارند را برای حضور در این رقابت ها به تیم ملی دعوت کنیم. نباید فراموش کنیم که این سه تیم با تیم اصلی خود به ایران می آیند. ما هم با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان به زمین مسابقه می رویم و البته این تورنمنت فرصت و شانس خوبی برای جوان های تیم خواهد بود.

اوکتاویو درباره شیوه انتخاب بازیکنان برای این رویداد بین المللی به میزبانی استان بوشهر تاکید کرد: هدف اصلی ما نمایش قدرت واقعی ایران است و این که بازیکنی 18ساله یا 35 ساله باشد، در انتخاب هایمان تاثیری ندارد و همان طور که گفتم تنها وضعیت بدنی و فنی آنها تعیین کننده خواهد بود. البته از این مسابقات و از تمام اردوها و مسابقات دیگرمان برای کسب تجربه استفاده خواهیم کرد تا به دور از هرگونه شتابزدگی، نسل جدیدی از بازیکنان را بسازیم.

وی افزود: بسیار خوشحالم نسل جدیدی از بازیکنان را برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پرورش می دهم. دقیقا همان کاری که در سال 2008 انجام دادم و حاصل آن بازیکنان کنونی است. نسل آینده هم مانند علی میرشکاری، علی درویش، سینا رحمتی، محمد معصومی زاده و محمد بهجتی و چند بازیکن دیگر، بازیکنان بسیار مستعدی هستند که می توانند آینده بسیار درخشانی را برای فوتبال ساحلی ایران رقم بزنند.