آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۹
جامعه
۱۷

وزارت بهداشت مدیریت 24 هزار تخت بیمارستانی را واگذار می کند

رئیس مرکز توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 24 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته و آماده است مدیریت اکثر این بیمارستان ها را به بخش خصوصی، بنیادها، نهادهای عمومی یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها واگذار کند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین سالاریان زاده افزود: بخشی از تخت های بیمارستانی در مناطق محروم و دورافتاده ساخته شده و در مواردی ممکن است میزان اشغال تخت آنها به 30 درصد هم نرسد؛ به همین علت برای بخش خصوصی جذابیتی به منظور سرمایه گذاری و مدیریت ندارد، اما دولت به علت وظیفه حاکمیتی باید دسترسی مردم این مناطق را به خدمات درمانی و پزشک و پرستار در کوتاه ترین زمان تامین کند.

وی ادامه داد: تعدادی از تخت های بیمارستانی در بیمارستان های جدید و توسعه یافته نیز بیمارستان های آموزشی هستند که واگذاری آنها به علت نقش شان در آموزش علوم پزشکی مشکلاتی دارد، اما به جز این بیمارستان ها، اکثر بیمارستان های جدید ساخته شده آماده واگذاری به بخش غیردولتی برای مدیریت و بهره برداری هستند.

سالاریان زاده یادآور شد: مالکیت این بیمارستان ها در نهایت در اختیار دولت و وزارت بهداشت خواهد بود و فقط مدیریت و بهره برداری از این بیمارستان ها واگذار می شود. رئیس مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت عنوان کرد: تفاهم نامه های واگذاری مدیریت این بیمارستان ها آماده شده و با سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نیز مبادله و تائید و ابلاغ شده است و از نظر اداری مشکلی برای واگذاری این بیمارستان ها وجود ندارد.

وی افزود: تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، بنیادها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی یا اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای پذیرش مدیریت این بیمارستان ها متقاضی هستند و در حال بحث و گفت وگو با متقاضیان هستیم تا با رعایت اصول و مقررات قانونی، بتوانیم به نحوی مدیریت این بیمارستان ها را واگذار کنیم تا پاسخگوی دستگاه های نظارتی و مردم باشیم.