آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۳
فن آوری
۸
قاب فناوری

پورنوگرافی کودکان عامل حذف «تلگرام» از «اپ استور»

میترا جلیلی

حذف تلگرام و تلگرام ایکس از اپ استور و بازگشت دوباره آن به این فروشگاه آنلاین محصولات اپل، گمانه زنی های متعددی را به دنبال داشت. برخی دلیل این حذف را به روز رسانی تلگرام عنوان کردند ولی در تازه ترین ایمیلی که توسط 9to5Mac منتشر شده، «فیل شیلر» مدیر اپ استور دلیل حذف تلگرام را محتوای نامناسب این اپلیکیشن دانسته است. نویسنده این ایمیل عنوان کرده است: وقتی اپل متوجه وجود محتواهای مرتبط با پورنوگرافی کودکان، انحرافات اخلاقی و سوءاستفاده جنسی از کودکان شد، این شبکه پیام رسان موبایلی را از فروشگاه خود حذف کرد.

وی ادامه داده است: اپل در این زمینه قوانین بسیار سختگیرانه ای دارد و هر اپلیکیشن که محتوای نامناسب ارائه کند بلافاصله از فروشگاه ما حذف می شود مگر اینکه مشکل را حل کند.

پیش از این نیز «پاول دوروف» به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرده بود. وی در یکی از توئیت های خود در ساعات حذف تلگرام از اپ استور نوشته بود: ما ازطریق اپل متوجه شدیم که در هر دو اپلیکیشن ما یعنی تلگرام و تلگرام ایکس ما محتواهای نامناسبی در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است و به همین دلیل هم اپل، این اپ ها را حذف کرده است. پس از رفع مشکل، انتظار داریم که دوباره به اپ استور بازگردند.

البته این مشکلات فقط به تلگرام محدود نمی شود و چندی پیش گوگل، بیش از 60 اپلیکیشن که کودکان را در معرض تصاویر غیراخلاقی و سوءاستفاده جنسی از آنها قرار می داد از فروشگاه اینترنتی«پلی استور» خود حذف کرد.