آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۴
ایران زمین
۱۹

بهره برداری از ده ها طرح استانی دهه فجر

گروه ایران زمین/ در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ده ها طرح در استان های مختلف به بهره برداری رسید.

اهواز - «کیخسرو چنگلوایی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با بهره برداری از 64 پروژه کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی در مجموع 848 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان جویای کار در این استان فراهم شد. به گفته وی برای اجرای این پروژه ها در 19شهرستان خوزستان 492 میلیارد و 922 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

اصفهان - همچنین 206 طرح کشاورزی به ارزش یک هزار و 448میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید. با راه اندازی این پروژه ها علاوه بر افزایش تولید و تثبیت اشتغال برای یک هزار و 362 نفر بیش از 900 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد کرده است.

شهرکرد - «مجید نظری» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از بهره برداری 112 طرح و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه عمرانی در این استان خبر داد و گفت: این طرح ها در زمینه عمرانی، خدماتی، زیرساخت ها، کشاورزی و آبرسانی است که برای تکمیل آنها یک هزار و 194 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

ارومیه - در همین حال، 8 واحد تولیدی و صنعتی با 975 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 437 نفر در ارومیه به بهره برداری رسید و بزرگ ترین کانکس (اتاقک) متحرک اورژانس کشور که خط تولید آن با اجرای طرح توسعه در یکی از واحدهای تریلرسازی این شهرستان راه اندازی شده است نیز رونمایی شد.

«جعفرصادق اسکندری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: محصولات جدید تجهیزات جراحی و ارتوپدی که برای نخستین بار در سطح کشور در سایه تحقیق و توسعه در یکی از واحدهای ارومیه تولید شده نیز با 142 میلیار ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 70 نفر در فاز 2 شهرک صنعتی ارومیه رونمایی شد.

کرج - «شیرزاد یزدانی»، مدیرعامل شهرک جدید هشتگرد نیز در آیین تحویل یک هزار و61 واحد مسکن مهر به مناسبت دهه فجر به متقاضیان شهر جدید هشتگرد در استان البرز، گفت: واحدهای مسکن تحویل شده با امکانات کامل زیربنایی و روبنایی است.

بیرجند - طرح گازرسانی در روستای «بیدسک» به نمایندگی از 28 روستای شهرستان «درمیان» خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. اجرای 207کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ساخت 5 ایستگاه تقلیل فشار و نصب 2 هزار و 300 علمک گاز از مشخصات این پروژه است.