آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۴
ایران زمین
۱۹

ذخیره سازی مرکبات برای شب عید

گروه ایران زمین/ امسال بیش از 40 هزار تن مرکبات از استان های شمالی و جنوبی خریداری می شود که سهم مازندران از این مقدار 29 هزار تن است.

«علی اوسط هاشمی»، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در بازدید از سورتینگ مرکبات رامسر در مازندران، با اشاره به اینکه این سازمان در 4 سال اخیر برای ذخیره سازی مرکبات تولیت این بخش را بر عهده دارد، اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان برای کنترل قیمت ها، جلوگیری از سقوط قیمت، بازاریابی مناسب و داشتن بازار مصرف با تعادل که قیمت ها تامین کننده منافع تولیدکننده و مصرف کننده باشد از مهم ترین اهداف ذخیره سازی مرکبات است.

وی افزود: 130 سورتینگ در مازندران فعالیت دارند که زمینه انتقال و حمل به استان ها را عهده دار شدند، از این میزان یک چهارم تا به امروز به سطح استان های دیگر برای بازار شب عید حمل شده است. همچنین 20هزار تن «سیب» برای مواقع ملتهب شدن بازار که باعث تضعیف حق مصرف کننده می شود ذخیره شد.رئیس سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: با ذخیره سازی بموقع و درست، مازندران می تواند در اوج مصرف و تقاضای مرکبات، در میز و سفره ایرانیان جای بگیرد. در کشور بیش از 600 فروشگاه تعاونی وجود دارد که برپایی نمایشگاه ها و عرضه قابلیت های کشاورزان در این مکان می تواند زمینه ساز تولید انبوه محصولات کشاورزی باشد.