آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۴
ایران زمین
۱۹

تسهیل در ارائه وام طرح «کارا» به واحدهای فناور و دانش بنیان گیلان

سید علیرضا قمی

رشت - ظرفیت های موجود در پارک علم و فناوری گیلان می تواند برای تولید ثروت از فناوری و دانش در روند اجرای طرح «کارا» تاثیرگذار باشد. «مجید متقی طلب» رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در گفت و گو با «ایران» افزود: با توجه به اینکه بخشی از بودجه تعریف شده طرح کارا تامین اعتبار شده و بانک های عامل آماده ارائه تسهیلات هستند، باید شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان در حداقل زمان طرح های خود را در سامانه کارا ثبت کنند تا هرچه زودتر به فاز اجرا ورود کنند. شرکت های فناور و دانش بنیانی که در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، می توانند با توجه به اقلیم استان و نگاه به ارزش افزوده در این مقوله ورود کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت های فناور و دانش بنیان بعد از عبور از فیلترهای مختلف و تایید طرح و پلن اقتصادی پیشنهادی توسط داوران، جذب پارک شده اند عملا می توانند با ارائه طرح های خود در سامانه کارا در بخش طرح توسعه، احداث و سرمایه در گردش در حداقل زمان بودجه مورد تایید را دریافت و فعالیت خود را گسترش دهند. شرکت های تحت پوشش باید در زمان ثبت نام در سامانه کارا، استقرار در پارک علم و فناوری را قید کنند تا بتوانیم از آنان حمایت های لازم را انجام دهیم.

متقی طلب با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته در طرح های اجرایی، اندیشه و نوآوری به عنوان سرمایه نامحسوس محاسبه می شود، افزود: با حمایت استاندار گیلان و براساس توافق های صورت گرفته، وثایق و تضامین دریافتی برای ارائه تسهیلات به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری با حداقل شرایط ممکن انجام و دانش و نوآوری آنان به عنوان سهم آورده محاسبه خواهد شد. با توجه به تاکید استاندار برای نگاه ویژه به مقوله بوم گردی در گیلان، به دنبال هماهنگی های لازم برای برگزاری نشستی بین شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در زمینه گردشگری با مدیران سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هستیم.