آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۸۲
جهان
۷

رویداد

خنثی شدن عملیات یک عامل انتحاری زن

فرماندهی عملیات بغداد روز گذشته از ناکام ماندن عملیات انتحاری یک زن خبر داد که یکی از مناطق حساس پایتخت را هدف گرفته بود. به گزارش «ایسنا»، به نقل از «سومریه نیوز»، جلیل ربیعی، فرمانده عملیات بغداد، گفت: یک نیروی فرماندهی عملیات بغداد توانست عملیات انتحاری یک زن را که در شمال بغداد کمربند انفجاری به خود بسته بود، خنثی کند.

امیدواری آمریکا به مذاکره با طالبان

جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا، پس از بازگشت از کابل در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی «سنا» اعلام کرد: همه رهبران افغان به صراحت حمایت خود را از استراتژی ما اعلام کرده و خواستار ایجاد شرایطی شدند که طالبان به میز مذاکره بازگردد. ما امیدواریم که پاکستانی ها به اقناع طالبان برای حضور در روند صلح کمک کنند. همچنین معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا و اقیانوسیه به قانون گذاران سنا گفت که جنگ در افغانستان در سال 2018 میلادی 45 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

تاکید مصر و امارات بر حفظ وحدت

مسئولان دو کشور مصر و امارات با تاکید بر اهمیت افزایش تلاش های جامعه جهانی و کشورهای عربی در مقابله با تروریسم و حفظ وحدت و حاکمیت ملی کشورهایی که با بحران مواجه هستند، مقابله با دخالت های منطقه ای و مبارزه با تروریسم را خواستار شدند.

تهدید ترامپ برای تعطیلی دولت آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که اگر دموکرات ها به مخالفت شان با پیشنهاد اصلاحات مهاجرتی ادامه دهند، دولت را تعطیل می کند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: اگر این قانون را تغییر نمی دهید، دولت را تعطیل می کنم. ما این کار را انجام می دهیم. این مسئله به نفع کشورمان است.