آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اسرائیل از جنگ با حزب الله وحشت دارد

یک روزنامه صهیونیستی نسبت به دقت و قدرت موشک های در دسترس حزب الله لبنان ابراز نگرانی کرد.

لیلاخ شوال خبرنگار نظامی روزنامه اسرائیل هیوم نوشت: تولید موشک های دقیق ایرانی در خاک لبنان و بیم استقرار سلاح نیروی دریایی ایران در دریای مدیترانه، به چالش و بیمی بزرگ برای اسرائیل تبدیل شده است.

به گفته «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، شروع جنگ سوم با لبنان آخرین چیزی است که اسرائیل می خواهد و در حال حاضر ماموریت اول ما ممانعت از نفوذ نظامی ایران در لبنان است.

ایران از راه های مختلف برای محاصره اسرائیل تلاش می کند و این کشور سعی در ایجاد پایگاه های نظامی در سوریه و ساخت موشک های دقیق در داخل لبنان دارد.

«شائول خوریف» ژنرال سابق در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد که حزب الله می تواند در جنگ آینده از «قایق های انتحاری ضداسرائیل» استفاده کند. وی همچنین نسبت به امکان دستیابی سلاح های نیروی دریایی ایران به سواحل دریای مدیترانه هشدار داده است.

این ژنرال هشدار داد که هر چند حزب الله اکنون نقشه ای برای جنگ با اسرائیل ندارد، اما استراتژی نظامی خود را براساس حمله به زیربناهای اسرائیل برنامه ریزی کرده و در جنگ آینده حملات در عمق دریا خواهد بود، جایی که 90 درصد واردات اسرائیل از این نقطه است و این مسئله ای مهم و خطرناک است.