آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

قبضه کردن 40 درصد بازار ایران برای خودروسازان فرانسوی بهت آور است

یک هفته نامه اقتصادی فرانسه تصریح کرد خودروهای فرانسوی 40 درصد بازار ایران را قبضه کرده اند.

هفته نامه چلنج چاپ پاریس در گزارشی نوشت: بازار خودرو در ایران بازاری بسیار پرتحرک و شاداب است.

شرکت پژو- سیتروئن در سال گذشته میلادی (2017) 443 هزار خودرو و رقیب آن یعنی رنو، 162 هزار خودرو در ایران، به فروش رسانده اند.

پژو و رنوی فرانسه بیش از 40 درصد از بازار خودروی این کشور را در اختیار دارند. در واقع باید گفت صنعت خودروی فرانسه به هدف خود در ایران دست یافته است.

پژو در سال گذشته در بازار خودروی ایران، فروشی تاریخی را به ثبت رساند. شرکت رنو نیز به سهم خود موفق شد تنها در سال 2017 با افزایش 50 درصدی فروش، 162 هزار دستگاه از خودروهای خود را در ایران به فروش رساند.

پژو 30 درصد بازار خودروی ایران و رنو کمی بیش از 10 درصد بازار این کشور را در اختیار دارند. این رقم واقعا بهت آور است.

البته خودروهای روز این شرکت ها در میان نیست و شرکت پژو هنوز هم مدل 405 خود را که در سال 1987 در فرانسه تولید آن آغاز شد، در ایران به فروش می رساند. پژو 206 نیز که در سال 1998 خودروی روز فرانسه بود، هنوز بعد از دو دهه در ایران تولید و با استقبال زیاد به فروش می رسد.

رنو نیز به نوبه خود از میانه دهه 2000 به این طرف خودروی تندر را می سازد که نسل اول لوگان (2004) است و به آن ساندرو (2007) را اضافه کرده است.

بعد از توافق هسته ای وین و رفع تحریم ها، شرکت های خودروسازی فرانسه بلافاصله قراردادهای خوبی را با شرکت های ایرانی امضا کردند و در واقع به هدف زدند.

ژان-فیلیپ امپارتو، مدیرعامل پژو، تصدیق می کند که تاکنون پانزده هزار درخواست خرید برای این مدل ارائه شده است.