آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
ورزشی
۹

انتقادات سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از فدراسیون فوتبال

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش عملکرد پرانتقادی داشته اند گفت: 100 بار متاسفیم که فدراسیون فوتبال گوش شنوایی ندارد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در صحبت هایی بی سابقه درباره فدراسیون فوتبال و انتخابات کمیته المپیک، مسئولان این دو نهاد را به باد انتقاد گرفت و گفت: در این فضا نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش خوب عمل نکردند. در جلساتی هم که دوستان ما حضور داشتند آقای وکیلی نماینده تهران اعتراض های جدی داشت. گلایه ها انجام شده است ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. آقای وکیلی حتی به آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت نمی توانی، ول کن برو!

وی افزود: در بحث نظارتی چند موضوع مطرح است. اول سوال و استیضاح وزیر است و دوم بحث تحقیق و تفحص از مجموعه های مختلف. ما تحقیق و تفحص از فدراسیون را در دستور کار قرار داده ایم. فکر می کنیم کسی که رئیس فدراسیون یا وزیر شده است، باید این تعهد و توانمندی و عرضه را داشته باشد که از منافع دفاع کند. ما هم از ابزارهایمان استفاده می کنیم. گاهی اوقات مسئولان متوسل به مسائلی می شوند مثل اینکه «الان زمان را از دست می دهیم»، «الان زمانش نیست» و یا «الان کی روش فلان گارد را می گیرد.» با این اگرها با روحیات مردم بازی می کنند. تحقیق و تفحص مجلس از فدراسیون فوتبال جدی است و امیدوارم بتوانیم کار را پیش ببریم. نعمتی در بخش دیگری از صحبت های خود با رادیو تهران عنوان داشت: بعضی ها به عنوان مستاجر به فوتبال آمده اند. این بد است. فلان آقایی که در یک دستگاه بوده است با یک واسطه مدیر یک مجموعه شده و بعد همه کاره فدراسیون فوتبال می شود؛ این کم لطفی در حق فوتبال است. ما اینها را می دانیم. همه باید کمک کنند تا فوتبال را به دست اهلش بسپاریم. طرف برایش فرقی نمی کند. انگار یک اتفاق جزیی و معمولی افتاده است که اگر مسابقات در کشور ما برگزار نشود، در یک کشور بی طرف برگزار شود. این خیلی دردآور است.