آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
اخبار کشور
۱۰

ولایتی: قطعا آرزوی آمریکایی ها برای تجزیه سوریه محقق نخواهد شد

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در توصیه ای با بیان اینکه «ترکیه مرزهای بین المللی را محترم بشمارد»، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و هیچ نوع تجاوزی را نمی پذیرد و قطعا آرزوی آمریکا برای تجزیه سوریه محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه فجر در محل سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص حضور آمریکا در سوریه و اقداماتی برای تجزیه این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند و هیچ نوع تجاوزی را به خاک سوریه نمی پذیرد.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که دوستان ترکیه هم، مرزهای بین المللی را محترم بشمارند البته خود ملت سوریه و حامیان آن ها که حزب الله و دیگران باشند آمریکایی ها را از شرق فرات بیرون می کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل اظهار داشت: بنای آمریکایی ها این است که سوریه را تجزیه کنند، مقدماتی هم فراهم کردند که در شرق فرات در منطقه کردنشین کشور مستقلی درست کنند و آن را به رسمیت بشناسند اما حتما این آرزوی شان محقق نخواهد شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: بدون تردید مردم سوریه و متحدین آن ها که نیروهای داوطلب حزب الله، حیدریون، فاطمیون و زینبیون باشند و همچنین ایران بدون تردید مثل گذشته به این کشور کمک خواهند کرد و حتما آمریکایی ها را در این آرزوی شیطانی شان ناکام خواهد گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد سوریه نیز به تمامیت ارضی سوریه پایبند هستند.