آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
صفحه آخر
۱۲

درگیری خونین در کرانه باختری / صهیونیست ها 3 فلسطینی را کشتند 70 نفر را زخمی کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته فقط در کرانه باختری 3 فلسطینی دیگر را به شهادت رسانده و 70 نفر را مجروح کرده اند. حال 6 نفر از مجروحین به شدت وخیم اعلام شده است.

سرویس خارجی: در ادامه تحولات مرتبط با تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این بار خبر رسیده، درگیری های شدیدی میان نظامیان اسرائیلی با شهروندان فلسطینی در الخلیل، نابلس و مناطق دیگر کرانه باختری به وقوع پیوسته که در نتیجه آن 3 نفر شهید و بیش از 70 نفر مجروح شده اند. در دو روز گذشته درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی بعد از اعلام خبر شهادت «احمد جرار» توسط رژیم اسرائیل، بیشتر شده است. عملیات بی سابقه اخیر یک جوان یهودی با سلاح سرد که به هلاکت یک نظامی صهیونیست منجر شد نیز بر شدت این ناآرامی ها افزوده است. صهیونیست ها با مشاهده این عملیات، دیگر به سایر صهیونیست ها نیز اعتماد نمی کنند و نگران تکرار این پدیده هستند.

اعلام منابع محلی دیروز اعلام کردند، شمار مجروحان در درگیری های روز سه شنبه و چهارشنبه دست کم 70 نفر است که 12 نفر از آنها به ضرب گلوله جنگی زخمی شده اند و حال 6 نفر وخیم است. علاوه بر این، 40 نفر هم در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین «خالد ولید تایه» در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در شهر نابلس به شهادت رسیده است. این جوان صبح روز گذشته با سلاح سرد به یک نیروی امنیتی اسرائیلی در شهرک یهودی نشین «کرمی تسور» در شمال الخلیل حمله و او را به شدت زخمی کرده بود. یک نیروی امنیتی دیگر حاضر در مکان به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساند. قبلا نیز یک جوان در درگیری های نابلس و احمد جرار مبارز قسامی در جنین به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست شهید شده بودند.