آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
صفحه آخر
۱۲

پاکستان هم با مقاومت نتیجه گرفت آمریکا از مواضع ضد پاکستانی خود عقب نشست

ایستادگی مقامات اسلام آباد در برابر آمریکا سرانجام باعث شد واشنگتن از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده و از اقدامات پاکستان در مبارزه با تروریسم تقدیر کند!

یکبار دیگر غرور و نادانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، نتیجه عکس داد و این بار، باعث شد که واشنگتن در برابر ایستادگی اسلام آباد زانو بزند.

ماجرا از زمانی آغاز شد که ترامپ در نخستین توئیت خود در سال جاری میلادی (دی گذشته)، مقامات پاکستان را مکار، دروغگو و صدقه بگیر خوانده و نوشته بود که پاکستان از تروریست های ضد آمریکایی در افغانستان حمایت می کند.

در پی این موضعگیری مقامات دولتی به همراه نمایندگان مجلس و سنای پاکستان یکپارچه علیه آمریکا موضع گرفته و هرگونه همکاری با این کشور را قطع کرده اند.

این ایستادگی و مقاومت، ابتدا جدی گرفته نشد، ولی آمریکایی ها به تدریج درصدد آرام کردن اوضاع برآمدند. اما، واکنش به این دلجویی ها و کرنش مقامات آمریکا، این بود که آمریکا باید رسما عذرخواهی کند، در غیر این صورت، تعلیق همکاری، ادامه خواهد یافت.

سرانجام این مقاومت نتیجه داد و کاخ سفید که به معبرهای لجستیکی پاکستان، برای رساندن کمک به نظامیان آمریکایی در افغانستان نیاز دارد، موضع خود را کاملا عوض کرد و به عبارت دیگر، تسلیم مقاومت سران اسلام آباد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا گفته کشورش از اقدامات پاکستان در مبارزه با تروریسم، تقدیر می کند!

سالیوان این را هم گفته که برای استحکام و ثبات در منطقه، آمریکا باید روابط دوجانبه با پاکستان را ادامه داده و افغانستان را نیز در این زمینه مشارکت دهد.»

سالیوان برای اینکه از حیثیت آمریکا زیاد مایه نگذارد اینگونه ادامه داده که «پاکستان باید اعتماد آمریکا را جلب کند تا جایی که نظر مقامات واشنگتن درباره این کشور تغییر کرده و همکاری با اسلام آباد، ادامه پیدا کند.» هنوز مقامات پاکستان واکنشی به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا نشان نداده اند.