آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
صفحه آخر
۱۲

تازه ترین دیوانه بازی های ترامپ از تهدید به تعطیلی دولت تا درخواست برگزاری رژه مثل چینی ها

ترامپ در جدیدترین کارهای عجیب و غریب خود دستور داده ارتش آمریکا نیز مثل چینی ها و فرانسوی ها رژه برگزار کند. وی که دموکرات ها را به خاطر تشویق نکردن او «خائن» خوانده بود حتی گفته، اگر جلوی مهاجرت ها به آمریکا گرفته نشود، دولت را تعطیل می کند.

رئیس جمهور آمریکا را بسیاری یک بیمار روانی می دانند که رفتارهای وی نیز نشان از این بیماری است. برخی نیز معتقدند که وی عمدا خود را به دیوانگی می زند تا اهداف خود را پیش ببرد.در جدیدترین این دیوانه بازی ها وی پس از تماشای رژه بزرگ دو کشور چین و فرانسه خواستار برگزاری یک رژه نظامی مثل این 2 کشور شده است. همچنین گفته اگر نظرش در مورد مهاجرین تامین نشود دولت را تعطیل خواهد کرد

بر اساس این گزارش یک مقام نظامی به واشنگتن پست گفته رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار از فرانسه و شرکت در مراسم رژه نظامی روز ملی این کشور که بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفته بود، خواهان یک نمایش (رژه) نظامی «شبیه فرانسه» شده است.به نوشته سی ان ان، ترامپ همچنین تحت تاثیر نمایش (رژه) نظامیان چینی قرار گرفته که به افتخار دیدار اخیرش از این کشور برای وی ترتیب داده شده بود، جایی که برگزاری رژه های نظامی عظیم در دوران ریاست جمهوری شی جین پینگ رواج بیشتری یافته است.

این درخواست با انتقاداتی از درون ایالات متحده مواجه شده است. مثلا ژنرال بازنشسته پال ایتون می گوید این درخواست نشان دهنده «گرایش های اقتدارگرایانه» ترامپ است و اینکه هر رژه نظامی باید به افتخار ترامپ برگزار شود و نه خود نظامیان.آخرین رژه نظامی عمده و بزرگ آمریکا، به مناسبت آنچه پیروزی در جنگ دوم خلیج (فارس) در سال 1991 علیه عراق عنوان شده، در دوران ریاست جمهوری جرج بوش پدر برگزار شده است.

از سوی دیگر وی در یک موضع گیری عجیب اعلام کرده در صورتی که کنگره این کشور - با تصویب قوانین مرتبط و تامین مالی طرح های پیشنهادی - مانع از مهاجرت غیرقانونی به این کشور نشود دولت فدرال این کشور را تعطیل خواهد کرد.