آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سقوط پاتیل مواد مذاب کارخانه مس کرمان

مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مس منطقه کرمان گفت: پاره شدن سیم بکسل علت حادثه سقوط پاتیل مواد مذاب کارخانه مس خاتون آباد شهر بابک است.

علی شریفی دیروز در گفت و گو با ایرنا افزود: گزارش نهایی حادثه بعد از انجام بررسی و آزمون های لازم در آزمایشگاه معتمد سازمان ملی استاندارد ارائه می شود.

وی تصریح کرد: با پیش بینی این خطر از قبل و تدابیر اندیشیده شده در زمینه ایمنی محیط کار و ایجاد محدودیت برای حرکت افراد و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ایمنی برای کارکنان ذیربط و نظارت مسئولان امر بر اجرای مقررات ایمنی، این رویداد هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و به غیر از تعویض سیم بکسل، هیچگونه خسارتی به محیط کار وارد نشده است.

مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مس منطقه کرمان اظهار کرد: این رویداد هیچ اختلالی در روند تولید کارخانه ایجاد نکرده و کارخانه در شرایط عادی قبلی در حال تولید است.

وی تاکید کرد: با آگاهی از این موضوع که در کارخانه ذوب فلزات، خطرات متعددی از جمله ریزش و پاشش مذاب وجود دارد، با بکارگیری از دانش روز ایمنی، تدابیر متعددی از قبل، درخصوص کاهش ریسک خطرات و ایجاد محیطی امن برای کارکنان زحمتکش مجتمع مس شهر بابک اندیشیده و به کار گرفته شده است.شریفی ادامه داد: بنابراین بعد از انجام بررسی های تکمیلی این رویداد و مشخص شدن عامل اصلی پارگی سیم بکسل، راهکار لازم برای پیشگیری از تکرار این رویداد نادر و کمیاب در کارخانه ذوب مس خاتون آباد، تعیین و اجرایی می شود.

در روزهای اخیر ویدیویی از پاره شدن سیم جرثقیل سقفی در سالن ذوب مس خاتون آباد و ریختن مواد مذاب در شبکه های اجتماعی پخش شده بود.