آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
حوادث
۱۹

مقصران تیراندازی در تمرین بانک

هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری بعد از بررسی حادثه تیراندازی مرگبار در تمرین ماموران محافظ بانک سپه عنوان کردند مربی 50 درصد و دو مسئول بانک هر کدام 40 و 10 درصد مقصر هستند.

به گزارش جام جم 8 خرداد امسال یکی از ماموران خودروی حمل پول بانک سپه در جریان تمرین تیراندازی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با انتقال به بیمارستان سینا به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. ماجرای مرگ او به بازپرس محسن مدیروستا، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و با تشکیل پرونده قضایی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی پایتخت تحقیقات در این باره آغاز شد. در این مرحله مردی که مربی و مدرس تیراندازی بود و درجریان تمرین تیراندازی مرتکب شلیک شده بود،برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد. با تحقیق از این مرد معلوم شد وی بنا بر درخواست ارگان های مختلف، افرادی را که نیاز به حمل سلاح دارند آموزش می داده و روز حادثه نیز برای آموزش ماموران خودروی حمل پول بانک سپه رفته بوده که هنگام آموزش، تیری به یکی از ماموران اصابت می کند.

در این مرحله برای مشخص شدن مقصران این حادثه، با دستور بازپرس جنایی قرار شد یک هیات سه نفره از کارشناسان دادگستری درباره این ماجرا تحقیق کنند که سرانجام چند روز پیش آنها نظر دادند مربی تیراندازی در مرگ مرد جوان هنگام تمرین تیراندازی 50 درصد مقصر است و 40 درصد نیز مسئول حفاظت فیزیکی و فنی بانک سپه و 10 درصد مسئول آموزش بانک سپه در این حادثه مقصر شناخته شده اند. این در حالی بود که مسئولان بانک به نظریه کارشناسی اعتراض کردندو مدارکی درباره نحوه آموزش ماموران محافظ و روز تیراندازی به دادسرا ارائه کردند. بنابراین قرار شد با دستور قضایی این مدارک برای بررسی بیشتر در اختیار هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری قرار بگیرد تا آنها موضوع را بررسی و نظریه تکمیلی خود را در باره این تیراندازی مرگبار ارائه کنند.