آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
ورزش ایران
۱۰

رشیدی: نیازی به اردوهای خارجی نیست

حمید رشیدی سرمربی تیم های پایه وزنه برداری درخصوص اردوهایی که هم اکنون در علی آبادکتول برای تیم نوجوانان و مشهد مقدس برای تیم جوانان در حال برگزاری است، گفت: «تمرینات ملی پوشان نوجوان و جوان پس آزمایش کنترل دوپینگ، به ترتیب در استان های گلستان و خراسان رضوی از 10 بهمن آغاز شد. از نظر اسکان، تغذیه، امکانات و سالن تمرین مناسب در اختیار نفرات دو گروه اردونشین قرار داده شده است.»

او این را گفت و ادامه داد: «اکثر استان های کشورمان توانایی برگزاری اردوهای تیم ملی را دارند ولی به دلیل کمبودهایی که جهت برپایی اردوهای همزمان از نظر سالن تمرین و اقامت 30 وزنه بردار برای دو تیم نوجوانان و جوانان وجود داشت، به صورت دو اردوی جداگانه، تمرینات این دو رده سنی را برگزار کردیم.»

سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان درخصوص این که اردوهای تیم ملی را می توان در هر نقطه از کشور و در هر آب و هوایی برگزار کرد، ادامه داد: «همیشه برگزاری اردوها در مناطق مختلف کشور با نقاط قوت و ضعفی همراه است و اگر کمبودی در این اردوها وجود داشته باشد به مراتب نقاط قوت برپایی این اردوها در مناطق چهار فصل کشورمان مشهود خواهد بود. در سال های گذشته کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی عنوان کرد هیچ گاه به اردوهای خارج از کشور نیاز نداریم. به این حرف با تمام وجود اعتقاد دارم و جزو مسائل کاری و شخصی ام است که برگزاری اردوها در داخل کشور فواید زیادی برای ورزش و حتی کشورمان دارد. از این رو هر کم و کاستی در این اردوهای داخلی قابل چشمپوشی است.»

رشیدی درخصوص ایجاد زیرساخت های مناسب برای وزنه برداری کشور تاکید کرد: «برگزاری اردوها مستلزم هزینه مالی است و باید گردش مالی در کشورمان جریان داشته باشد و از خروج ارز جلوگیری شود. باید به جایی برسیم که کشورهای خارجی برای برگزاری اردوهای خود در ایران تمایل داشته باشند و مطمئنا این توانایی و پتانسیل در ایران وجود دارد.»