آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
ورزش ایران
۱۰

خطر بیخ گوش تنیس ایران

سقوط به دسته 3 آسیا!

تیم ملی تنیس ایران که با ترکیب 4 بازیکن و 5 همراه راهی چین تایپه شده بود با شکست به کشور بازگشت تا به کابوس سقوط به دسته 3 آسیا و اقیانوسیه نزدیک تر شود. مسابقات دیویس کاپ گروه 2 آسیا و اقیانوسیه این بار به میزبانی هنگ کنگ برگزار شد.

تیم 4 نفره ایران متشکل از شاهین خالدان، امیرحسین بادی، انوشا شاهقلی و اشکان شکوفی در حالی راهی این کشور شدند که 5 نفر به عنوان همراه کنار آنها بودند. در کنار صالح، سرمربی تیم ملی و فرشاد صفتی، مدیر تیم های ملی تنیس که حضورشان در کادر همراه تیم الزامی به نظر می رسید، کامیار کیمیایی دبیر فدراسیون و قاسم کردی، مسئول امور مالی فدراسیون نیز تیم را همراهی کردند. ضمن این که شنیده می شود مدیر کل ورزش یکی از استان ها نیز تنیس را در این سفر همراهی کرده است.

همراهان پرتعداد کاروان تنیس در دو روز متوالی شاهد ناکامی محض تنیس ایران در بخش انفرادی و دوبل مقابل هنگ کنگ شدند تا تنیس ایران یک قدم دیگر به سقوط به دسته 3 آسیا و اقیانوسیه نزدیک تر شود. درحالی که تیم ملی ایران می توانست با پیروزی مقابل هنگ کنگ که قبلا نیز آن را تجربه کرده بود در گروه2 باقی بماند با شکست در این سفر توریستی شانس بقا در گروه 2 را به هنگ کنگی ها تقدیم کرد و حالا برای سقوط نکردن به دسته 3 باید فروردین ماه تیم سرسخت چین تایپه را شکست دهد. مشکلات تاخیر در اعزام ملی پوشان و سردرگمی آنها در فرودگاه، استعفای سرمربی سابق و پشت پرده ماندن علت این عدم همکاری و از همه مهمتر عدم جوانگرایی و تکیه به نسل قدیمی تنیس و بازیکن سالاری از مهم ترین مشکلات این روزهای تنیس است.

اردوی تیم ملی تنیس در حالی برگزار می شود که برخی بازیکنان ساکن در شهرهای مختلف و یک بازیکن ساکن در خارج از کشور هر زمان که دلشان بخواهند دعوت در اردو را قبول می کنند و مشخص نیست ملاک بر تن کردن پیراهن تیم ملی در تنیس چیست؟! با این حساب عذرخواهی رئیس فدراسیون تنیس که حالا عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم هست دردی را دوا نمی کند. اگر همین امروز فکری برای تنیس نشود خطر سقوط ملموس تر و نزدیک تر از هر زمان دیگر است.