آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
ورزش
۱۸

یک قدم دیگر تا قهرمانی زود هنگام

پرسپولیس، لیگ را بی مزه کرد!

پرسپولیس برانکو همچنان می تازد. تفاوتی ندارد که در خانه بازی کند یا بیرون خانه. حریف دیروز پرسپولیس، صنعت نفت بود که در آبادان با 3 گل شکست خورد. همان تیمی که قرمزها را با ضربات پنالتی از جام حذفی بیرون گذاشته بود. این نکته شاید مهمترین انگیزه را به برانکو و تیمش می داد تا برای یک بازی انتقامی وارد میدان شوند.

ورزشگاه تختی آبادان درست مانند سه شنبه هفته قبل (که این تیم در جام حذفی مقابل استقلال بازی کرد و 2 بر یک شکست خورد) پر از تماشاگر بود. همه ورزشگاه زرد و خواهان برد صنعت نفت؛ اما این بازی هم مانند بازی با نیمه آبی تهران به سود مهمان تمام شد. شاگردان برانکو برای این بازی کمترین دردسر و سختی را تحمل کردند.

صنعت نفت آن تیم گذشته نبود. مشکلات مالی کمر این تیم را شکسته و بازیها را یکی بعد از دیگری به حریفان تقدیم می کند. از وقتی که بیژن حیدری داور بازی در سوت خود به نشانه آغاز بازی دمید تا زمانی که پرسپولیس به اولین گل خود رسید تا 13 دقیقه زمان برد. فرشاد احمدزاده روی یک کار تیمی و پاس عالی وحید امیری گل زد. دقیقه 27 علی علی پور دومین گل را زد و دقیقه 56 همین بازیکن سومین گل بازی را به ثمر رساند تا 17 گله شود. فصل قبل مهدی طارمی با 16 گل آقای گل لیگ شد؛ اما علی پور تا اینجای فصل 17 گل زده تا بیش از هر زمان دیگری به آقای گلی نزدیک شود.

پرسپولیس با برد 3 بر صفر در بازی دیروز 54 امتیازی شد تا با نزدیکترین تعقیب کننده اش 16 امتیاز فاصله داشته باشد. این فاصله عجیب، هیجان را از لیگ گرفته چون همه می دانند پرسپولیس برانکو، این فصل هم قهرمان است. تنها نکته برجسته این بازی، اخطار سیدجلال حسینی در دقیقه 92 بود که او را از بازی با استقلال خوزستان محروم کرد.