آرشیو پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۱
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

خودکفایی داخلی در تولید ترامپ!

خب خدا را شکر، یک عدد دونالد ترامپ در داخل کشورمان کم داشتیم که دیگر این مشکل هم حل شد. با گریم تازه اکبر عبدی که به او مرد هزار چهره ایران می گویند و شباهتش به رئیس جمهور آمریکا، دیگر برخی حضرات که دلشان شور می زند نکند ترامپ ندیده از دنیا بروند، نباید نگران باشند، چون خودمان در تولید ترامپ به خودکفایی رسیده ایم و از حالا به بعد با ترامپی شدن یک کمدین ایرانی، دیگر نیازی نداریم منتظر بمانیم و ببینیم رئیس جمهور موطلایی ایالات متحده کی نطق می کند و جهان را به خنده وامی دارد.

موضوع خنده دار البته در کشورمان کم نیست. از گریم تازه اکبر عبدی که بگذریم، سایت مرکز کنترل کیفیت هوای تهران هم دیروز با مردم پایتخت شوخی اش گرفت و درحالی که آلودگی هوا به اوج خود رسیده بود، شاخص آلودگی را صفر اعلام کرد. معنایش این است که هوای تهران دیروز نه فقط آلوده نبوده، بلکه خیلی هم تمیز و پاک بوده است. این هم روشی تازه به منظور پاک کردن هوا برای منتقدانی که می گویند مسئولان همه روش هایشان در مبارزه با آلودگی تکراری بوده و منتهی است به تعطیل کردن.

چند خبر خوب هم بگوییم که نشان دهیم چقدر حواسمان هست سیاه نمایی نکنیم. یک خبر خوب این که سید صفدر حسینی که ماجرای «سفره انقلاب» دخترش جنجالی به پا کرده بود، 700میلیون تومان از حقوق نجومی اش را برگردانده و به این ترتیب فقط حقوق هیات علمی خود را نگه داشته است. خبر دیگر این که آتش در ساختمان برق حرارتی مهار شده و گوش شیطان کر، تا لحظه چینش خبرها در خبرچین امروز، این ساختمان مثل پلاسکو فرونریخته است. مالیات بر ارزش افزوده از بلیت تئاتر، سینما و موسیقی هم حذف شده که خبر خوبی برای اهالی سینماست و در نهایت اعلام شده در پی رای دیوان عدالت اداری، قیمت خودروهای وارداتی 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.

خبر آخر هم این که تعداد امضاهای نمایندگان مجلس برای تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی به 45 رسیده است. آخوندی را که یادتان هست؟ همان وزیری که هفته های گذشته به دلیل وضع جاده ها بر اثر بارش دو روزه برف حسابی مورد انتقاد قرار گرفته بود. حالا این که استیضاح او خبری خوب محسوب می شود یا نه، با خودتان.