آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۷
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

درگذشت آهنگساز برنده «گلدن گلوب»

«یوهان یوهانسن» آهنگساز ایسلندی که برای ساخت آهنگ فیلم «نظریه همه چیز» برنده جایزه «گلدن گلوب» شده بود، در سن 48 سالگی از دنیا رفت. به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین: «یوهانسن» از عوامل فیلم اقتباسی سال 2015 «جیمز مارش» بود که به زندگی «استیون هاوکینگ» (با بازی «ادی ردمین») فیزیکدان مشهور جهان می پردازد. این آهنگساز برای این کار جایزه «گلدن گلوب» بهترین موسیقی فیلم را به خانه برد. او همچنین در سال 2015 برای ساخت موسیقی فیلم «سیکاریو» به کارگردانی «دنیس ویلنوو»، نامزد جوایز اسکار و بفتا شد. «یوهانسن» سال 2016 هم برای ساخت موسیقی فیلم «رسیدن» با این کارگردان همکاری کرد.

«هنارس» منتشر می شود

«حسین رضا» از خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی اسفند ماه امسال جدیدترین آلبوم موسیقی خود را در ژانر فولکلوریک منتشر می کند. این آلبوم شامل 9 قطعه به نام های «هنارس»، «آمان گلیا»، «میمنای»، «هرنگ»، «آواز گلارا»، «پلامار»، «چلسرو»، «چله بر» و «سار خس» است و توسط شرکت «نوای زاگرس لرستان» منتشر خواهد شد.

اعطای وام به اهل قلم از 28 بهمن

به گفته مدیرعامل خانه کتاب، اعطای وام 10 میلیون تومانی به اهالی قلم از 28 بهمن ماه آغاز می شود. مجید غلامی جلیسه اظهار کرد: ثبت نام از این وام با بازپرداخت 36 ماهه از 28 بهمن ماه آغاز می شود.

«رها شو» به گالری ایده پارسی می رود

نمایشگاه گروهی نقاشی «رها شو» روز جمعه 27 بهمن ماه در گالری ایده پارسی افتتاح می شود.در این نمایشگاه آثاری از6 هنرمند به نمایش درمی آید.

برگزاری جشنواره موسیقی الکترونیک تهران

مدیر برگزاری جشنواره موسیقی الکترونیک تهران از برپایی جشنواره موسیقی الکترونیک تهران در پردیس سینمایی چارسو از 12 تا 18 اسفند ماه سال جاری خبر داد. به گزارش مهر، به گفته حمید خسروبیگی فضای جغرافیایی پردیس چارسو به گونه ای است که هم در محدوده مرکزی شهر قرار دارد و دسترسی طیف زیادی از مخاطبان به آن بهتر از دیگر تالارها است و دیگر اینکه اغلب فروشگاه های عرضه ادوات موسیقی بویژه موسیقی الکترونیک عمدتا در این مکان تمرکز دارند. او می گوید بسیار خوشحالیم که با حمایت خوب دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی میزبان 14 پروژه موسیقایی هستیم.