آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۷
سیاسی
۲۱

سخنگوی وزارت خارجه: ایران در کنفرانس بازسازی عراق شرکت می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از حضورمحمد جواد ظریف در کنفرانس بازسازی عراق خبرداد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران به نقش حمایتی و سازنده خود برای کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق ادامه خواهد داد».

به گزارش «ایران»، بهرام قاسمی با اشاره به اهمیت عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه ایران گفت:«ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال کرده و مشارکت جامعۀ بین المللی در روند بازسازی این کشور را امری ضروری و اقدامی در مسیر درست می داند». وی با تاکید برضرورت مشارکت صادقانه و غیرمشروط جامعه بین المللی در این بازسازی افزود:«جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود».

کنفرانس بازسازی عراق با هدف تجمیع کمک های مالی و منابع مختلف بین المللی برای بازسازی بویژه در مناطق جنگ زده، زمینه سازی برای ارائه راه حل ریشه ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت های محلی و ملی عراق، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه گذاری خارجی در کویت برگزار می شود. این کنفرانس به مدت سه روز تا 14 فوریه (25 بهمن ماه) در کویت برگزار می شود.