آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۳
اخبار کشور
۲

بر اساس مصوبه مجلس استانداران موظف به فروش ساختمان های مازاد دستگاه های اجرائی شدند

نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز خانه ملت، استانداران را موظف به فروش ساختمان های ملکی دستگاه های اجرائی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز دوشنبه در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور بند (ب) و (د) تبصره 12 این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ب) تبصره 12 دستگاه های اجرائی مجازند از محل فروش اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد در اختیار خود به استثنای انفال و اموال دستگاه های زیر نظر مقام معظم رهبری و موارد مصداق مندرج در اصل هشتاد و سوم (83) قانون اساسی و پس از واریز به درآمد عمومی، نسبت به بازخرید کارکنان مازاد رسمی و غیر رسمی اقدام کنند.

بند (د) تبصره فوق عنوان می کند، به منظور تکمیل یا احداث مجتمع های اداری شهرستان ها، استانداران موظفند پیشنهاد فروش ساختمان های ملکی دستگاه های اجرائی مستقر در شهرستان های استان به استثنای انفال و اموال دستگاه های زیر نظر مقام معظم رهبری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه و پس از تصویب، درآمد حاصل را به ردیف درآمد عمومی 210201 واریز کنند.

محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، در صحن علنی پارلمان اظهار داشت: بنابر پیشنهاد غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، با توجه به اینکه تبصره 14 (که مربوط به هدفمندی یارانه ها است) در کمیسیون همچنان در حال بررسی است، بررسی آن در صحن علنی به روزهای آتی موکول شود.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت نیز اظهار داشت که بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها در بودجه سال آینده به روزهای آتی موکول می شود.