آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۷
جهان
۲۰

دو خط خبر

امریکا به فعالیت 360 نفر از کارکنان محلی سفارتش در یمن پایان داد. این تصمیم سه سال پس از تعطیلی این سفارت به دلیل جنگ و درگیری در یمن، اتخاذ شد.

نیروهای همپیمان ارتش سوریه موسوم به «صیادان داعش» اعلام کردند که حملات اخیر امریکا به آنان در دیرالزور در حمایت از داعش و کردها بوده و از امروز دیگر این دو گروه برای آنان هیچ تفاوتی نخواهند داشت. در همین حال مدیرکل بخش اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که بغداددر اختیار دارد، ابوبکر البغدادی بشدت مجروح شده و امکان هلاکت او وجود دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، امریکا قصد دارد حضور نظامی خود در شرق اقیانوس آرام را با اعزام هزاران تفنگدار نیروی دریایی خود به منطقه تقویت کند.

یک سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد، اقداماتی علیه عاملان کشتار 10مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین انجام خواهند داد. این تعداد از مسلمانان در روستای «این دین» در راخین واقع در شمال میانمار پس از کشته شدن با چاقو یا گلوله همسایه های بودایی و سربازان دولتی، در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

وزیر برنامه ریزی عراق دوشنبه در یک کنفرانس بین المللی در کویت اعلام کرد، بغداد به 88.2 میلیارد دلار برای تامین هزینه بازسازی پسا داعش نیاز دارد.

نخست وزیر فرانسه در سفر خود به امارات متحده عربی اعلام کرد که دولت فرانسه قصد دارد 200 میلیارد یورو از سال 2019 تا 2023 میلادی به ارتش و بودجه نظامی اختصاص دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا می خواهد در جریان سفرش به انگلیس از پناهگاه زیرزمینی وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم دیدن کند. قرار است ترامپ اوایل ماه اکتبر به انگلیس سفر کند.