آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۷
سیاسی
۳

پیام تبریک رئیس جمهوری آلمان به حسن روحانی

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان، به مناسب 22 بهمن 1396، پیام تبریکی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

به گزارش «ایران» در این پیام خطاب به روحانی آمده است: از طرف خود و هموطنانم روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به حضورتان صمیمانه تبریک عرض می کنم. دیر زمانیست که در پهنه روابط گوناگون، ایران و آلمان با یکدیگر پیوند خورده اند. روابط دوجانبه ما به صورت مثبت در حال شکل گیری است و در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه همکاری های جدیدی فراهم شده است.

آلمان همچنان همه تلاش خود مبنی بر حراست از برجام را به کار خواهد بست و از تمامی طرف ها تلاش در راه تحقق تعهدات شان را خواستار است.

با توجه به منازعات فراوان منطقه ای و چالش های جهانی، گفتمان فشرده میان ایران و آلمان و نیز شرکای اروپایی از اهمیت زیادی برخوردار است. غلبه بر بحران ها و تنش ها تنها از طریق تلاش مشترک و سازنده همه طرفین میسر است.

مایلم فرصت را مغتنم شمرده و در جهت تقویت نقطه نظر حضرتعالی درخواست نمایم تا با کسانی که در محدوده زمان تحویل سال میلادی در ایران لب به اعتراض گشودند، درخصوص خواسته‎هایشان گفت و گویی جدی و واقعی را پیش ببرید و به خواسته ها و نگرانی های بجای آنها رسیدگی کنید.

برای شما و هموطنان تان آرزوی سلامتی و موفقیت در شکل دادن به آینده ای سرشار از صلح و سعادت برای کشورتان آرزومندم.