آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۸۵
زاویه
۹

عادت های آسیب زننده روزانه

خبرگزاری ها: آریانا هافینگتن، موسس وب سایت «هافینگتن پست»، در کتاب خود «انقلاب خواب» توضیح داد که خواب خوب شبانه این قدرت را دارد که بهره وری و شادی را افزایش دهد، منجر به تصمیم گیری هوشمندانه تری شود و ایده های بزرگ تر را به ذهن آورد. مطالعات نشان داده که رابطه ای مستقیم بین خواب کمتر و ناکارآمدی در محیط کار وجود دارد. کورتکس جلوپیشانی که عملکردهای حل مسئله مغز در آنجا قرار دارد، در صورت نداشتن خواب کافی تضعیف می شود. هافینگتن معتقد است که کارکردن در تمام طول شبانه روز معادل رفتاری این موضوع است که مست به سر کار برویم. راه داشتن خواب کافی این است که از قبل برنامه ریزی داشته باشیم و در زمان مناسب انرژی خود را کاهش دهیم. اما ما عادت های اشتباهی داریم که سبب می شود در زندگی با مشکلات زیادی روبه رو شویم که در این متن به تعدادی از آنها اشاره شده است.

اسنوز: وقتی از خواب بیدار می شوید، بدن شما شروع به آزادکردن هورمون های هوشیاری می کند، با برگشتن به خواب، شما این فرایند را آهسته می کنید. این سوال را همواره از خود بپرسید که فشردن دکمه اسنوز و به دست آوردن 9 دقیقه چه کمکی به شما خواهد کرد؟

نور LED: نکته مهم دیگری برای داشتن خواب بهتر این است که اجازه ندهید نفوذگران بیرونی خواب شما را خراب کنند. برای مثال، صفحات LED گوشی های موبایل، تبلت ها و لپ تاپ های ما چیزی به نام «نور آبی» را از خود ساطع می کنند که مطالعات نشان داده می تواند بینایی ما را با مشکل مواجه کند.

چک کردن ایمیل: متاسفانه هر بار که این کار را انجام دهید، تا 25 دقیقه از زمان کاری خود را از دست می دهید. به علاوه، تحقیقات نشان داده که چک کردن مداوم ایمیل شما را کند ذهن تر نیز می کند.

انجام چند کار به طور هم زمان: با اینکه بسیاری از مردم باور دارند که در انجام دو کار به طور هم زمان مهارت دارند، ولی تحقیقات علمی نشان داده که فقط دو درصد جمعیت قادر به مالتی تسکینگ به صورت اثربخش هستند.