آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

حجم نقش برایم اهمیت دارد

بازیگر نقش حاج رسول در سریال تلویزیونی «دستت را به من بده» درباره نقشش در این اثر گفت: وقتی نقش به من پیشنهاد شد، برایم ویژگی های تازه ای داشت که آن را به یک کاراکتر چند بعدی تبدیل می کرد. به نظرم کاراکترهای سیاه، سفید و خاکستری خیلی صاحب جذابیت نیستند، بلکه شخصیت هایی جذابند که مخاطب مرتب در حال گمانه زنی برای آنهاست و حاج رسول این ویژگی را دارد. او در معرض موقعیت های مختلف قرار می گیرد و بیننده را با چالش رو به رو می کند.

امین تارخ در گفت وگو با جام جم ادامه داد: این سریال مفاهیم اخلاقی را واقع گرایانه مطرح می کند و به هیچ وجه به سمت شعار پیش نمی رود. در کنار اینها کارگردانی کار به عهده آقای عسگرپور بود که با او تجربه همکاری های قبلی را داشتم. علاوه بر آن در کنار هم تلاش می کنیم با ساخت یک مجموعه خوب یک خاطره خوبی برای مردم بر جای بگذاریم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادهایی برای پررنگ شدن برخی خصوصیات رفتاری شخصیت حاج رسول در هنگام بازی داده اید یا نه، توضیح داد: من کلا اهل پیشنهاد هستم، البته نه در هر کاری و نه با هر کارگردانی. خوشبختانه آقای عسگرپور،کارگردان انعطاف پذیری هستند و خیلی خوب هم مدیریت می کنند. ضمن این که خیلی دلسوزانه و حرفه ای به حرف های بازیگران گوش می دهند. من هم پیشنهادهایی را که به ذهنم می رسد، خواهم گفت. حال برخی از آنها قبول و بعضی دیگر رد می شود.

تارخ درباره این که آیا اندازه نقش بعد از این همه سال برایتان اهمیت دارد یا نه، توضیح داد: خیلی طبیعی است که حجم نقش اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر نقش میانه ای را بازی کنیم که تاثیری در درام کار نداشته باشد، حاضر به پذیرش آن نیستم. البته منظورم این نیست که نقش اول باشد، اما قابلیت چالش را در قصه داشته باشد. یعنی به سهم خودش، حضور نقش و جایگاه و منزلت آن در سریال اهمیت داشته باشد. ضمن این که من هم عادت کرده ام نقش اول بازی کنم.

سریال «دستت را به من بده» در حال ساخت برای پخش از شبکه 3سیما در رمضان سال آینده است.