آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۴
ایران
۱۵

امضای تفاهم نامه ای در حمایت از اشتغال زایی در مناطق روستایی و عشایری

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پست بانک ایران به امضا رسید.

به گزارش جام جم، این تفاهم نامه دیروز (دوشنبه 23 بهمن 96) به امضای بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان و خسرو فرحی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران رسید.

تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پست بانک ایران با موضوع اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ارائه خدمات مالی و بانکی و همچنین اعطای تسهیلات به طرح های غیردولتی در حوزه صنایع دستی برای ایجاد مراکز عرضه و فروش محصولات صنایع دستی، فروشگاه های مجازی و الکترونیک صنایع دستی، توسعه و احداث کارگاه های تولیدی صنایع دستی، خرید و بهسازی ابزار و تجهیزات تولیدی مورد نیاز صنعتگران، تولیدکنندگان و مراکز آموزشی صنایع دستی و همچنین تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای کمتر از ده هزار نفر جمعیت به متقاضیان حقیقی، حقوقی و تعاونی در مناطق روستایی و عشایری برای ایجاد اشتغال در روستاها از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک به صورت تلفیقی به امضای دو طرف رسید.

منابع مالی این تفاهم نامه به میزان 10 درصد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی (موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری) و منابع داخلی بانک به نسبت مساوی تامین خواهد شد.

براساس این تفاهم نامه، پست بانک ایران متعهد شده است نسبت به افتتاح حساب برای سازمان و زیرمجموعه و سایر شرکت های طرف قرارداد اقدام کند و معادل منابع موضوع قانون مذکور از محل منابع خود و به صورت تلفیقی نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کند. همچنین مدت این تفاهم نامه دو سال از زمان انعقاد قرارداد است.