آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۴
سینما
۱۲

بازگشت زینال بندری

سال ها از این که جمشید هاشم پور را با سری تراشیده و شمایلی شبیه یول برینر، بازیگر فقید تاریخ سینما در فیلم ها می دیدیم، گذشته است. همان زمان که به تماشای بازی او در نقش شخصیتی چون زینال بندری در فیلم «تاراج» می نشستیم. هاشم پور یا همان جمشید آریای معروف و سابق تا چند سال با همین شکل و شمایل از فیلمی به فیلم دیگر می رفت و بدخواهانش را تار و مار می کرد. او همین یکشنبه شب، سرانجام پس از سال ها حضور در سینما و نقش آفرینی در فیلم های مختلف، برای بازی در نقش شخصیتی به نام اناری در «دارکوب» نخستین سیمرغ بلورین خود (نقش مکمل مرد) را از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دست آورد. البته خود هاشم پور در مراسم حاضر نبود و دخترش به نمایندگی از او این جایزه را دریافت کرد.

به گزارش جام جم از روز گذشته، فیلم تازه دیگری با بازی جمشید هاشم پور در سینماها اکران شده؛ اثری به نام «هاری» ساخته امیراحمد انصاری که همزمان با نمایش عمومی، از پوستر آن هم رونمایی شد.

نکته جالب این که هاشم پور پس از سال ها در این فیلم باردیگر با سری تراشیده و شبیه همان شمایل آشنای دوران اوج کارنامه اش ظاهر شده و همین موضوع هم می تواند یکی از جذابیت های بالقوه فیلم برای تماشا باشد. انگار سر و کله زینال بندری با سن و سالی بالاتر پیدا شده است.

فیلمنامه فیلم را امیرعلی محسنین نوشته و در خلاصه قصه آن هم آمده: من خطر کردم که همه چی درست شه یا هیچی! هر کاری می کنم واسه خاطر بچمونه که توی اون سگدونی که من بزرگ شدم، بزرگ نشه.

بجز جمشید هاشم پور، بازیگران دیگری چون میلاد کی مرام، هنگامه قاضیانی، علیرضا کمالی، مینا ساداتی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی و اکبر معززی هم در این اثر سینمایی بازی می کنند.

مهدی مددکار، تهیه کننده هاری است و پخش آن هم به عهده نیمروز فیلم به مدیریت مهدی صباغ زاده است. این فیلم تاکنون در جشنواره هایی چون مونترال، تورنتو، لندن، استانبول، زنگبار و کلن حضور داشته است.