آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۸
جهان
۲۰

تیلرسون: کمک به سوریه ادامه خواهد یافت

رکس تیلرسون وزیرخارجه امریکا در نشستی با همتایان خود از کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در کویت، بر این تاکید کرد که کشورش همچنان به دنبال آموزش نیروهای مرزی سوریه است، او افزود: «امریکا 200 میلیون دلار دیگر به سوری ها کمک خواهد کرد، زیرا تامین امنیت در مناطق آزادشده در سوریه ضروری است. ما همچنان بزرگ ترین کمک کننده مالی در بحران سوریه باقی خواهیم ماند البته ما همچنان درباره تحولات اخیر در شمال غرب سوریه نگران هستیم و از نگرانی های امنیتی ترکیه هم بخوبی آگاهی داریم.»

به گزارش «ایران» به نقل از خبرگزاری رویترز، او با اشاره به وجود خطر داعش گفت: «گروه تروریستی داعش همچنان پابرجا است و با وجود آنکه 98 درصد از مناطق تحت کنترل داعش از چنگالش بیرون کشیده شده، اما همچنان سایه سیاه تهدیدش بر سر منطقه است.»

این نشست که در حاشیه کنفرانس بازسازی عراق برگزار شد، به بررسی وضعیت دو کشور عراق و سوریه پرداخت. همزمان با آن، هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه هم به ریاست نصر حریری، با حضور اعضای هیات نشست دوره ای خود را در ریاض، پایتخت عربستان برگزار کردند و نتایج کنفرانس سوچی را مورد بررسی قرار دادند. در همین حال روسیه هم اعلام کرد که طی یک ماه گذشته 2 سرباز روسی طی حملات گروه های معارض سوری کشته شده اند.

از سوی دیگر ترکیه با ارسال موشکی به بیمارستانی در عفرین، باعث کشته و زخمی شدن 13 نفر شد. طی این حملات، سه فروند موشک گراد مورد استفاده قرار گرفت.

گفته می شود این نخستین بار است که ارتش ترکیه، مرکز شهر عفرین را مورد هدف قرار داده است. فعالان حقوق بشر نیز اعلام کردند که بالگردهای ارتش ترکیه مواضعی را در روستای دملیا واقع در بخش غربی عفرین مورد هدف قرار داد.