آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۸
سیاسی
۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد

تعیین آبراه تردد کشتی ها در خلیج فارس از سوی ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه از مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی درباره الزام همه کشورها به استفاده از آبراه جدید مشخص شده از سوی ایران در خلیج فارس خبر داد و گفت: 10 سال است بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی از آبراهی که ما مشخص کرده ایم عبور می کنند و جرات نمی کنند از این مساله تخطی کنند.

به گزارش تسنیم، سردار علی فدوی با بیان این که به لحاظ اعمال حاکمیت امریکایی ها از ما تمکین می کند، افزود: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی که از طریق قرارگاه خاتم به ما ابلاغ شده، همه کشورها از جمله امریکا، انگلیس و نیوزیلند ملزم هستند از آبراهی که ما مشخص کرده ایم، عبور کنند.

وی با انتقاد از اینکه در خلیج فارس هیچ کشتی ملزم به رعایت محیط زیست نیست، اضافه کرد: لکه های بزرگ نفتی خلاف مقررات در خلیج فارس ایجاد می شود و کسی به کسی نیست.

فدوی با بیان این که اعلام این مساله را باید سازمان بنادر و دریانوردی انجام دهد و روال اداری و بین المللی نیز همین است، اظهار کرد: در گذشته یک کشتی هندی را گرفتیم که علنا مخازن تعادل خودش را در منطقه لاوان خالی کرده بود، اما سریع رها شد اما دو سال کشتی ایرانی توقیف هندی ها بود آن هم به دلیل موضوع باطل تحریم ها.