آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۰۲۷
جامعه
۱۲
محیط زیست

هوای اهواز دیروز 60 برابر حد مجاز آلوده شد

گروه اجتماعی - گردوغبار شدید بار دیگر دیروز شهرهای استان خوزستان را فرا گرفت. آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز ساعت به ساعت افزایش پیدا کرد تا جایی که در اهواز میزان آلودگی به 60 برابر بیشتر از حد مجاز رسید و موجب شد اهوازی ها برای تنفس هم با مشکل مواجه شوند. نهادهای امدادی دیروز در میان شهروندان اهوازی ماسک توزیع کردند. به گزارش تسنیم، دیروز میزان غلظت گردوخاک و ذرات ریزگرد در هوای اهواز 9000 میکروگرم بر مترمکعب بوده که غلظت گردو غبار بیش از 60 برابر حد مجاز ارزیابی شد. همچنین میزان ریزگردها در هوای ماهشهر 2101 میکروگرم بر مترمکعب است که 14 برابر حد مجاز گزارش شد. میزان آلایندگی ها در هوای شوش نیز به 3821 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 25 برابر حد مجاز آلایندگی دارد. دیروز همچنین آلودگی در هوای امیدیه نیز 1550 میکروگرم بر مترمکعب و در هوای سوسنگرد به 2294 میکروگرم بر مترمکعب رسید. میزان گرد و خاک موجود در هوای آبادان 1523 و در هوای حمیدیه 4825 میکروگرم بر مترمکعب بود و غلطت آلاینده ها در هوای شادگان به 493 میکروگرم بر مترمکعب رسید. میزان گردوخاک موجود در هوای بهبهان نیز 223 میکروگرم بر مترمکعب، خرمشهر 747 میکروگرم و بندرامام 803 میکروگرم شد.

دیروز همچنین خبری مبنی بر تعطیلی مدارس شهرهای استان در روز چهارشنبه به دلیل آلودگی، منتشر شد که ساعتی بعد مدیرکل بحران استانداری خوزستان این خبر را تکذیب کرد. حاجی زاده گفت: «با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی در شامگاه سه شنبه، مدارس چهارشنبه تعطیل نیستند.»

هر چند دستگاه های دولتی برای مقابله با گرد و غبار برنامه هایی را در دست اجرا دارند اما این طرح ها دست کم در کوتاه مدت چندان نتیجه بخش نبوده اند و مساله پیچیده تر از راه حل های مقطعی است.