آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۸
سیاسی
۲

ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران شد

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان خطیب جمعه تهران منصوب شد. پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته با اعلام این انتصاب، خبر داد نماز جمعه این هفته تهران به امامت جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد اقامه خواهد شد.

سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم و نهم بود؛ وی در ششمین، هفتمین و هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین و آبیک وارد پارلمان شد و در نهمین دوره نیز نمایندگی مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را برعهده داشت. ابوترابی فرد در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نیز شرکت کرد اما همانند سایر نامزدهای فهرست ائتلاف اصولگرایان، از راهیابی به مجلس بازماند. این روحانی 64 ساله در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، از سوی ائتلاف اصولگرایان نام نویسی کرد اما پیش از آغاز رقابت ها انصراف داد. حال او به عنوان یکی از خطبای نماز جمعه تهران انتخاب شده است. سید احمد خاتمی، آیت الله موحدی کرمانی، حجت الاسلام صدیقی و آیت الله امامی کاشانی خطبای نماز جمعه تهران هستند. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از خطبای نماز جمعه تهران بود که 19 دی ماه سال گذشته درگذشت. البته او از 29 تیرماه سال 88 دیگر به عنوان خطیب در نماز جمعه حاضر نشد. حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با انتشار پیامی در توئیتر از انتصاب حجت الاسلام ابوترابی فرد به امامت موقت نماز جمعه تهران استقبال کرد و نوشت: اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت.

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران هم در واکنش به انتخاب ابوترابی فرد در توئیتر خود نوشت: «اگر به او باشد، جانب انصاف را نگاه می دارد و اگر حقی را بشناسد، آن را پاس می دارد. از او نسبت به بزرگان و محترمین در بین مردم، بی ادبی و بی احترامی ندیده و نشنیده ام.»