آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۴
شهرستان ها
۷

با 4 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه 19 طرح دریایی و بندری در هرمزگان بهره برداری شد

19 طرح دریایی و بندری هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح ها در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس گفت: برای راه اندازی این طرح ها 4 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

الله مراد عفیفی پور افزود: از جمله مهم ترین این طرح ها بهره برداری از 2 مخزن نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس به ارزش 580 میلیارد ریال و اشتغال زایی 90 نفر، پایانه لجستیک کالا و کانتینر با هزینه 470 میلیارد ریال و ایجاد شغل برای 100 نفر در زمین های پشتیبانی بندر شهید رجایی است.

وی ادامه داد: بهره برداری از مرحله نخست فاز 3 طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی با هزینه 2 هزار میلیارد ریال معادل 46 میلیون یورو شامل ساخت 400 متر اسکله و لایروبی یک میلیون و 200 هزار مترمکعب از حوضچه سوم این بندر و نیز دیوارکشی زمین 2هزار و700 هکتاری بندر شهید رجایی به طول 20 کیلومتر با استفاده از قطعه پیش ساخته بتن آرمه با هزینه 170 میلیارد ریال از دیگر طرح های بهره برداری شده محسوب می شوند.

وی یادآور شد: برای طرح های مذکور که از اهمیت بالایی برخوردار بودند نزدیک به 3 هزار و 220 میلیارد ریال هزینه شده و یک هزار و 280 میلیارد ریال نیز در سایر طرح ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 5 فروند اسکله فلزی شناور، ساختمان مامورسرای بندر هرمز، مرکز امداد و نجات دریایی بندر شهید حقانی، لایروبی بندر جاسک و تجهیز پایانه بین المللی خلیج فارس در بندر شهید باهنر مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تامین عمده منابع مالی این طرح ها را از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و بخشی دیگر را نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد.