آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۴
شهرستان ها
۷

تجهیز 420 کلاس درس مازندران به سامانه گرمایشی مناسب

ساری- خبرنگار کیهان:

420 کلاس درس مازندران که سامانه گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد داشتند به سیستم حرارت مرکزی مجهز شدند.

قربان علی شیرزاد مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران در مراسم افتتاحیه مدرسه شهید جوادی گفت: برای تردد آسان و ایمن دانش آموزان هنگام بارش برف و باران، 60 هزار مترمربع از محوطه های مدارس نیز آسفالت شد.

وی افزود: 18 هزار و 500 کلاس درس در استان وجود دارد که 70 درصد کلاس ها استحکام نسبی دارند، اما 20 درصد نیازمند به بازسازی مجدد و 11 درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

شیرزاد افزود: دهه فجر امسال 15 فضای آموزشی شامل 111 کلاس درس با هزینه های بالغ بر 17 میلیارد تومان برای بهره برداری تحویل آموزش و پرورش استان شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: بنیاد برکت امسال در کشور هزار مدرسه ساخته است که سهم مازندران از آن 49 مدرسه بود.

وی گفت: خیرین مدرسه ساز استان امسال 23 میلیارد تومان برای کمک به مدرسه سازی در مازندران تعهد کردند.

فریدون کلبادی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش گلوگاه نیز در حاشیه افتتاح مدرسه شهید جوادی با اشاره به اینکه مدرسه 12 کلاسه شهید جوادی مجهزترین دبستان شهرستان گلوگاه است، گفت: این مدرسه با 12 کلاس درس و با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده است.

وی افزود: این آموزشگاه در 3 طبقه و با مساحت 1640 مترمربع با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان احداث شد که 300 میلیون تومان آن از طریق طرح بنیاد برکت تامین و پرداخت شده است.