آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۵
ورزش
۱۸

شهرداری تبریز قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد

تیم بسکتبال شهرداری تبریز در دیداری نفسگیر برابر مهرام برنده و قهرمان این فصل از مسابقات لیگ برتر شد.شاگردان مهران حاتمی که در مسابقه آخر فینال لیگ میزبان مهرامی ها بودند در این دیدار با نتیجه 85 بر 73حریف خود را شکست دادند و قهرمان لیگ برتر نام گرفتند. در این مسابقه شاگردان مهران حاتمی که میزبان بودند، بازی را بهتر شروع کردند و در دو کوارتر نخست با نتایج 27 بر 16 و 22 بر 19 به برتری رسیدند و نیمه اول را با قدرت به سود خود تمام کردند اما با آغاز کوارتر سوم مهرامی ها به بازی برگشتند و اختلاف را کاهش دادند. مهمان در کوارتر سوم 27 بر 16 برنده شد و اختلاف کاهش زیادی داشت.

کوارتر پایانی مسابقه حساسیت بسیار زیادی داشت و دو تیم نزدیک به هم پیش می رفتند که در پایان شهرداری تبریز توانست این کوارتر را 20 بر 11 به سود خود تمام کند و در نهایت 85- 73 به برتری برسد. نکته جالب توجه دقایق پایانی اعتراض شدید مهرامی ها به داوری بود. مسئولان برگزار کننده مسابقه در چند دقیقه پایانی تقریبا جشن قهرمانی را به پا کردند که این موضوع نیز با انتقاد مهرامی ها همراه بود. آنها به این مساله اعتراض داشتند که چرا در شرایطی که بازی ادامه دارد، مسئولان تبریزی با میکروفن تماشاگران را برای برگزاری جشن آماده می کنند. در یک دقیقه پایانی بازیکنان کلیدی مهرام 5 خطا شده بودند و چهره های جوان این تیم به میدان رفتند. رامین طباطبایی و علی توفیق، رئیس و دبیر فدراسیون بسکتبال مهمانان ویژه این بازی بودند.

مهران حاتمی پس از قهرمانی شهرداری تبریز در لیگ برتر بسکتبال گفت: هیچ راهی نداشتیم جز اینکه برنده فینال پنجم باشیم و قهرمان شویم. او درباره این مسابقه گفت: بازی پنجم خیلی سخت بود. بازیکنانم نشان دادند که توانمندی بالایی دارند و در کل دیدار از حریف پیش بودند و در نهایت به مقام قهرمانی رسیدند.

تیم شهرداری تبریز در بازی نخست فینال با نتیجه 85 بر 82 مهرام تهران را شکست داد و در بازی دوم 87 بر 97 مغلوب تیم تهرانی شده بود. بازی سوم این دو تیم با حساب 94 بر 91 به نفع مهرام تمام شد، ولی پیروزی 95 بر 86 شهرداری تبریز، تکلیف تیم قهرمان را به بازی پنجم در تبریز کشاند.