آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۵
ورزش
۹

از آخر، اول

در ادامه پنجمین روز از بیست و سومین دوره رقابت های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی نخستین نماینده ایران در اسکی کراس کانتری در رشته اسپرینت به رقابت پرداخت و از صعود به مرحله بعد بازماند.

سمانه بیرامی باهر، اسکی باز بانوی ایران در مرحله گروهی اسکی کراس کانتری با زمان چهار دقیقه و 47 ثانیه و 91 صدم ثانیه در بین 68 نفر گروهش به عنوان آخر دست یافت و با یک دقیقه و 39 ثانیه و 17 صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول کارش را در این رشته به پایان رساند. در این گروه استینا نیلسون از سوئد با سه دقیقه و هشت ثانیه و 74 صدم ثانیه اول شد. بیرامی باهر در ادامه این رقابت ها روز پنجشنبه از ساعت 10 صبح در رقابت های اسکی کراس کانتری 10 کیلومتر به رقابت با حریفان می پردازد.

همچنین در رقابت های اسکی کراس کانتری رشته اسپرینت، سید ستار صید با زمان سه دقیقه و 56 ثانیه و هشت صدم ثانیه در میان 80 ورزشکار این مرحله به عنوانی بهتر از هفتاد و هفتمی دست نیافت و با بیش از 47 ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. در این رقابت ها ریستوماتی هاکولا از فنلاند با سه دقیقه و هشت ثانیه و 54 صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد. سیدستار صید روز جمعه از ساعت 9 و30 دقیقه صبح در رشته 15 کیلومتر کراس کانتری با حریفان به رقابت می پردازد.

از دیگر اتفاقات جالب توجه المپیک زمستانی این بود که کی سیاتو، اسکیت باز تیم ملی ژاپن در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ به عنوان نخستین ورزشکار تست دوپینگش مثبت اعلام شد و دهکده بازی ها را ترک کرد.