آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۵
ورزش ایران
۱۰

مهاجم قرمزها، مهمان جدید اردوی ایران

علیپور امروز در اردوی تیم ملی

علی علیپور، مهاجم قرمزها سرانجام وارد فهرست تیم ملی شد. کارلوس کی روش با وجود مهاجم هایی که در اروپا بازی می کنند، او را به تیم ملی دعوت نمی کرد، اما درخشش های ادامه دار علیپور باعث شد سرانجام مربی پرتغالی قانع شود نام علیپور را در فهرست تیم ملی بگذارد. این همسر مهاجم قرمزها بود که ابتدا خبر دعوت او به تیم ملی ایران را منتشر کرد.

چندی قبل منابع خبری می گفتند علیپور شانسی برای دعوت به تیم ملی ندارد چراکه با وجود سردار آزمون، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد، رضا گوچی و مهدی طارمی، نمی تواند در فهرست باشد. علیپور اما روحیه خود را از دست نداد و آن قدر مبارزه کرد که کی روش مجبور شد، دست به این کار بزند.

او یکی از با اخلاق ترین بازیکنان فوتبال ایران هم به حساب می آید و به همین دلیل محبوبیت زیادی بین هواداران دارد و این خواسته بیشتر آنها بود که به تیم ملی دعوت شود. او تا به حال 17 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و بعید به نظر می رسد دیگر کسی به گرد پایش برسد، چراکه دومین گلزن برتر لیگ که تبریزی از ذوب آهن و قاضی از پدیده هستند، فقط ده بار موفق به گلزنی شده اند. روز گذشته قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند و احتمالا امروز برای ریکاوری به اردوی تیم ملی ایران می روند.

به این ترتیب علیپور امروز اولین جلسه تمرینی خود را با دیگر ملی پوش ها سپری می کند. تا پیش از این، سه چهار جلسه تمرین ریکاوری برای ملی پوش های لیگ برگزار شد که علیپور در هیچ کدام از این جلسات حضور نداشت.

کی روش در واقع با دعوت از این بازیکن تلاش کرد به همه نشان دهد درهای تیم ملی همیشه روی بازیکنان موفق لیگ برتر باز است و هر زمان که خوش بدرخشند شانس حضور در فهرست او را خواهند داشت. البته از این به بعد برای علیپور مهم تر خواهد بود.

اگر قرار باشد این بازیکن به روسیه برود، کی روش باید روی نام یکی از مهاجم های لژیونرش خط قرمز بکشد. البته علیپور می تواند غیر از نوک، لب خط هم بازی کند و این را در پرسپولیس نشان داده است.