آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۵
ورزش ایران
۱۰

توضیحات کفاشیان درباره واریز پول به حساب مقدس

حرف های علی کریمی در برنامه 90 و تاکید روی این موضوع که پول های فیفا به حساب هوشنگ مقدس، تاجر ایرانی در دبی می رفت، باعث شد علی کفاشیان رئیس سابق و نایب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داده و به سئوالات جام ورزشی در این زمینه پاسخ دهد.

آقای کفاشیان در برنامه 90 علی کریمی گفت پول های فیفا به حساب هوشنگ مقدس می رفت. این ادعا صحت دارد؟

نه، اصلا. بحث طوری نبود که آقای علی کریمی گفت. اصلا فیفا پاداش تیم ملی ایران را به حساب هوشنگ مقدس نریخت. ایشان واقعا در زمان های مختلفی به ما کمک می کرد.

مثلا در چه زمانی؟

ببینند ما از فیفا خواستیم بخشی از پاداش صعود به جام جهانی را به حساب کی روش بریزد چون حقوقش را نداده بودیم. به کی روش گفتیم یک حساب به ما بده که او حساب هوشنگ مقدس را در دبی داد. فیفا هم هر پولی برای مقدس واریز می کرد، او بسرعت آن را به کی روش می داد. یک دلار هم این وسط جابه جا نشد.

این که می گویند پول ها در حساب شان می ماند و...

خیر، آقای مقدس فقط پول های کی روش را دریافت می کرد که آن را هم سریعا به خودش برمی گرداند. ایشان نه کارمزدی می گرفت و نه چیزی، ولی ما اگر می خواستیم از راه دیگری پول را انتقال دهیم، باید کارمزد هم می دادیم.

در این باره بیشتر توضیح می دهید؟

بله، مثلا قرار شد ما از سیستم بانکی خودمان بخشی از پاداش های جام جهانی را بگیریم. پول اصلی شش میلیارد تومان بود، ولی تا پول رسید دستمان 500 میلیون تومان به عنوان کارمزد کم کردند. آقای مقدس واقعا کمک حال تیم ملی بود. قبل از جام جهانی کمک کرد اردوی اتریش برگزار شود. در جام ملت های استرالیا هم حضور ایشان خیلی مهم بود. با کارت اعتباری خودش هزینه های تیم را پرداخت می کرد. من باید از آقای مقدس واقعا تشکر کنم که خیلی به ما کمک می کرد. خیلی وقت ها پول هزینه می کرد و ما مدتی بعد آن را می دادیم.

درباره دعوت خود به کمیته اخلاق حرف بزنید. ماجرا چیست؟

درباره بعضی پرونده هایی است که ابهام دارند. من هم به عنوان فرد مطلع رفتم.