آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۶
خوانندگان
۱۳
نامه مخاطب

این یک زخم کهنه است: مدیر در جلسه است

در میان مخاطبان عزیز ما کسانی هم هستند که برای رساندن پیام های خود ترجیح می دهند حضوری به دفتر روزنامه برسند و نوشته های خود را که حاوی نقدها و پیشنهادهایی است به دست ما برسانند. این مراجعه حضوری البته دشواری های خاص خود را دارد اما این مخاطبان ترجیح می دهند این دشواری را به جان بخرند. انگیزه این مراجعه حضوری و استفاده نکردن از ابزارهای فناوری برای رساندن پیام ها هرچه باشد اما نفس احساس مسئولیت این مخاطبان برای ما ارزشمند است. آقای محمود فخر تهرانی مخاطب پیگیر روزنامه ایران از این دست مخاطبان است که حضوری به دفتر روزنامه می آیند. نقطه نظرات ایشان را درباره یک چالش اداری با هم می خوانیم.

سال هاست اکثر ارباب رجوع ها با این جمله مسئولان دفتر مدیران ارشد ادارات، سازمان ها، شهرداری ها، قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و حتی بخش خصوصی آشنا هستند که برای ملاقات حضوری یا حتی امضای شخص تصمیم گیر می شنوند جلسه هستند و این موضوع باعث سردرگمی، اتلاف وقت و نارضایتی مردم می شود. به یاد دارم چندین دهه قبل قرار بود به غیر از وزیران یا در مواقع اضطراری تمامی جلسات مدیران ارشد بعد از ساعت اداری تشکیل یا در مواقع خیلی ضروری یا مرخصی فرد مسئول قائم مقام ایشان که اشراف کامل به مسائل اداری داشته و بتواند تصمیمی بگیرد حضور داشته باشد.

آیا ریاست محترم جمهوری یا وزیران و سایر مقامات بلندپایه نمی توانند با صدور بخشنامه یا دستور العمل اداری این معضل را حل نمایند؟ باور کنیم بسیاری از مسائل مردم نیاز به بودجه و هزینه آنچنانی ندارد فقط کافی است بررسی، اقدام و عمل شود.