آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۴
روزنامه فردا
۱۶
حرف درشت

درخت ها وسط مجلس!

پوریا عالمی

دیروز با آقای رحیم مشایی قرار داشتم و نرفتم سر قرار. بعد از دو ساعت زنگ زد و گفت: چرا من را کاشتی اینجا؟ گفتم از آنجا که شما اعلام استقلال کردی و گفتی درختی، به مناسبت هفته درخت کاری، گفتم شما را بکارم.

از آنجا که درخت مثل خاری در چشم مسئولان و بسازبفروش ها و مردم است؛ یعنی مسئولان، جنگل ها را از بین می برند، بسازبفروش ها باغ ها را از بین می برند و مردم هم تا جایی که دستشان برسد درخت ها و بته ها را از بین می برند، پیشنهاد می شود درخت را بی خیال شویم و رودروایسی را کنار بگذاریم و جای درخت کاری، جاپارک به شهر اضافه کنیم. والا.

ما هرچی را می خواستیم فراموش کنیم، اسمش را روی یک روز گذاشتیم؛ مثل روز زن، مثل آزادی مطبوعات، مثل روز هوای پاک، روز طبیعت، روز ملی شدن نفت و روز درخت. می بینید؟ هر چیزی که توی تقویم برایش یک روز خاص هست، عملا باید فاتحه اش را بخوانیم.

مدت ها همه می گفتند اگر اصلاح طلبان و شبه اصلاح طلبان و شبیه اصلاح طلبان، وارد مجلس شوند مشکلات حل می شود. به همین منظور ما به لیست امید رای دادیم که بعد فهمیدیم اگر صندلی خالی می گذاشتند توی مجلس، بیشتر به نفع ما بود. بنابراین ما رسما اعلام می کنیم در انتخابات سال گذشته ما به 130، 40 تا درخت رای دادیم! به همین مناسبت از مسئولان شهرداری تقاضا داریم با انتقال درخت ها و چنارهای مجلس به خیابان ولیعصر موافقت کنند. دمتان گرم.