آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۳۶
اقتصادی
۶

گزیده

ترامپ در رتبه 766 میلیاردرهای جهان قرار گرفت

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: مجله فوربس فهرست جدید میلیاردرهای جهان را منتشر ساخت و نکته جالب توجه در این فهرست سقوط 200 رتبه ای دونالد ترامپ و قرار گرفتن در رتبه هفتصدوشصت و ششمین میلیاردر جهان است. به گزارش ایرنا، سی ان ان در ادامه گزارش داد: ثروت دونالد ترامپ بنابر این آمار 3میلیاردو 500میلیون دلار اعلام شد.

بازار نفت جان تازه ای گرفت

بازار جهانی نفت در هفته ای که گذشت، جان تازه ای گرفت.به گزارش ایرنا، انتظار می رود که روند افزایشی قیمت نفت با توجه به پایان فصل سرما و کاهش تقاضا برای وسایل گرماساز با سرعت کمتری ادامه داشته باشد، اما ادامه برنامه کاهش عرضه و پیش بینی تحلیلگران از کاهش عرضه نفت در بلندمدت، همچنان سیر صعودی قیمت این کالا را حفظ می کند.

قیمت خاویار به 10 میلیون تومان هم رسید

خاویار پرورشی امسال تولیدش به حدود پنج تن و صادراتش به حدود 1.2 تن رسید. البته این محصول مصرفش در بازار داخلی داغ شده؛ به گونه ای که در ایران تا کیلویی 10میلیون تومان هم به فروش رفت اما در بازار خارجی با وجود افزایش مشتریان تا کیلویی شش میلیون تومان صادر شد؛ لذا تولیدکنندگان به بازار داخلی تمایل بیشتریپیدا کرده اند.

سرعت گرانی دلار دولتی کم شد

بانک مرکزی دلار دولتی را برای 3741 تومان قیمت گذاری کرد. به گزارش ایسنا، با وجود اینکه از سرعت رشد قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی کم شده ولی افزایش قیمت برای آن همچنان وجود دارد. این ارز در یک ماه اخیر حدود 46 تومان گران شده و از 3695 به 3741 تومان رسیده است.