آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با دستور دادستان کل کشور

دادستان تهران مامور رسیدگی به ناهنجاری مراسم روز زن در برج میلاد شد

دادستان کل کشور به دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داد با بررسی مراسم برگزار شده در برج میلاد تهران تحت عنوان بزرگداشت روز زن برخورد لازم را با هنجارشکنان و متخلفان این مراسم انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، به دنبال برگزاری مراسمی خلاف هنجارها و عفت عمومی کشور، تحت عنوان بزرگداشت روز زن توسط شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد، دادستان کل کشور به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با هنجارشکنان و متخلفین را صادر کرد. در متن دستور دادستان کل کشور امده است:

«حسب اطلاع؛ مراسمی تحت عنوان بزرگداشت روز زن از سوی شهرداری تهران در محل همایش های برج میلاد برگزار گردیده که در آن برخلاف سیره بانوی بزرگ اسلام، مظهر عفت و پاکدامنی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) اعمالی خلاف عفت عمومی ترویج و انجام شده است. ضمن ابراز تاسف، مقتضی است به قید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش نمائید.»

چگونه ممکن است چنین برنامه ساختار شکنانه ای در حضور مردان اجرا شود؟

دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در واکنش به اتفاقات رخ داده در جشن برج میلاد، به خبرگزاری صداوسیما گفت: اینکه آقای شهردار گفتند موضوع قابل انتقاد است به نظر ما قابل تعقیب است، هم آقای شهردار و هم کسانی که این مراسم را اجرا کردند.

عباس جعفری دولت آبادی تصریح کرد: چگونه ممکن است چنین برنامه ساختار شکنانه ای در حضور مردان اجرا شود؟ تاکید ما این است که مسئولان شهرداری ضمن اینکه باید از مردم متدین عذرخواهی کنند باید بدانند دادستانی به سرپرست دادسرای ارشاد ماموریت بررسی داده و این موضوع و عوامل آن قابل تعقیب قرار خواهند گرفت.