آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۲
صفحه آخر
۱۲

پیمانکار سابق سیا فاش کرد

آمریکا با استفاده از تصاویر مستهجن از زندانیان مسلمان بازجویی می کند

اسنادی که پیمانکار سابق سیا منتشر کرده، نشان می دهند نظامیان آمریکایی از فیلم ها و تصاویر مستهجن برای بازجویی از بازداشتی ها در عراق استفاده می کرده اند.

هر روز که می گذرد برگ تازه ای از جنایت های آمریکا در زندان های ابوغریب و گوانتانامو رو می شود. اسنادی که «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق سیا و افشاگر اسناد مربوط به جاسوسی های آمریکا افشا کرده نشان می دهند «آژانس امنیت ملی آمریکا» با روش هایی شرم آور از اسرای مسلمان عراقی بازجویی کرده است.

وبگاه اینترسپت بر اساس دست نوشته های یکی از کارکنان سیا که به صورت داوطلبانه برای همکاری در یک پروژه مشترک با این سازمان به عراق سفر کرده، نوشته که او متوجه فیلم ها و عکس های مستهجنی شده که کنار هزاران فایل ویدئویی و تصویری دیگر که شامل فایل های مذهبی، آموزشی و نیروگیری بوده، قرار داشته است.

به نوشته اینترسپت و بر اساس اسناد فاش شده توسط اسنودن، یکی از گروه های مشتری این فایل ها، یگان های نظامی در حال بازجویی از مظنونان بودند.

آنها این هرزه نگاری ها را ابزارهایی مفید برای فروپاشی مقاومت روانی بازداشتی ها می دانستند. پیش از این یکی از بازجویان آمریکایی در بازداشتگاه گوانتانامو، در کوبا نیز گفته بود که در آن بازداشتگاه از مطالب هرزه به عنوان تشویق برای برخی از بازداشتی ها و به عنوان یک ابزار تنبیهی برای برخی دیگر استفاده می شده است. استفاده از تصاویر و فیلم های مستهجن برای شکنجه زندانیان مسلمان، از جمله شکنجه هایی است که اشغالگران در زندان ابوغریب نیز مثل گوانتانامو، از آن بهره می برده اند.