آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۴
جهان
۷

رویداد

استعفای مشاور عالی اقتصادی ترامپ

کاخ سفید می گوید که گری کوهن، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از پست خود استعفا می دهد. این آخرین مورد از یک رشته کناره گیری های خبرساز مقام های دولت ترامپ است.

تهدید به شیوه پوتین

رئیس جمهوری روسیه گفت مسکو تنها برای حمله واکنشی از تسلیحات هسته ای خودش استفاده خواهد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین گفت: در رابطه با این مسئله باید بگویم که بسیار حساس و مهم است. طرح ما برای تسلیحات هسته ای این است که از آنها تنها برای یک حمله واکنشی استفاده کنیم.

خروج نام ولید بن طلال از فهرست فوربس

مجله آمریکایی «فوربس» نام ولید بن طلال، از ثروتمندان عربستان، را از فهرست «میلیاردرها»ی خود خارج کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، مجله «فوربس» آمریکا تصمیم حذف برجسته ترین تجار عربستانی از فهرست ثروتمندان جهان و عرب و در راس آنها ولید بن طلال را دور از انتظار توصیف کرد.

عملیات سوریه برای آزادی «مسرابا» در غوطه شرقی

یگان های ارتش سوریه روز چهارشنبه عملیات جدیدی را برای بازپس گیری «مسرابا» در غوطه شرقی آغاز کردند. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، عملیات ارتش سوریه در این منطقه مغایرتی با قطع نامه اخیر شورای امنیت ندارد.

فراخوان رهبر القاعده برای جنگ با فرانسه

ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در پیامی تصویری به فرانسوی ها گفت: کسانی که پدران نسل جدید مسلمانان در مغرب عربی با آنها جنگیدند و طردشان کردند، اکنون بازگشته اند تا برادران مسلمان ما را بکشند و به آنها بگویند که همچنان تحت اشغال و استعمار فرانسه هستند.