آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۳
اقتصاد
۴

هفته آینده استیضاح 3 وزیر در مجلس بررسی می شود

هفته استیضاح

یک روز پس از اعلام وصول استیضاح وزرای کار و راه در مجلس، دیروز هم طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی در صحن علنی مطرح شد تا احتمالا هفته آینده تمامی جلسات علنی مجلس به استیضاح بگذرد، واقعه ای که علی مطهری نایب رئیس مجلس از آن به عنوان عیدی به دولت و ملت یاد کرد.

مطهری در نشست علنی چهارشنبه، 16 اسفند مجلس شورای اسلامی با بیان این که هفته آینده تمامی جلسات مجلس به استیضاح می گذرد، گفت: ان شاءا... عیدی خوبی به دولت و ملت داده می شود.

سه شنبه این هفته طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شد و این دو وزیر باید هفته آینده در جلسه استیضاح حاضر شوند. روز گذشته هم مجلس طرح استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را اعلام وصول کرد.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه در نشست علنی چهارشنبه، 16 اسفند مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که در تاریخ 27 دی 96 به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده بود با توجه به اصرار ده نفر از نمایندگان متقاضی برابر ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق ماده 225 آیین نامه داخلی مجلس، وزیر جهاد کشاورزی حداکثر ظرف مدت ده روز به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس موظف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیروز صبح حجتی با حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ داد. در این نشست، موضوع تنظیم بازار در بخش کشاورزی مطرح شد و سوال های اصلی تعدادی از استیضاح کنندگان در خصوص تنظیم بازار محصولات داخلی، کنترل واردات و صادرات محصولاتی که مزیت های نسبی برای بازارهای هدف دارند، مشوق های صادراتی و فرمول مناسبی که بتوان محصولات اصلی را در بازار تنظیم کند مانند برنج، مرکبات، ذرت، دانه های روغنی، خوراک دام و سیب و دیگر محصولات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر نیز توضیحات خود را ارائه کرد