آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۳
ماشین
۷

خودروی روز

3 فناوری خاص مرسدس از زبان خود شرکت

مرسدس بنز در یوتیوب، سری ویدئوهای جالبی را منتشر می کند. قبلا شاهد معرفی لوکس ترین محصولات این شرکت و البته ناگفته ترین داستان های مرسدس بوده ایم و اکنون نیز فهرست پنج تایی از الزامی ترین فناوری های ستاره سه پر اشتوتگارت منتشر شده است.

به گزارش پدال، پنجمین فناوری الزامی مرسدس صندلی های ویژه چند وضعیتی است. نیازی به گفتن نیست که راحتی سرنشینان چقدر برای این خودروساز مهم است. پس از این صندلی ها باید به دستیار باد مخالف اشاره کرد. سیستم مورد نظر برای محصولات بزرگ تر این شرکت همچون ون اسپرینتر طراحی شده تا در زمان هایی که باد شدیدی در جاده می وزد راننده کنترل بهتری روی خودرو داشته باشد.

سومین ویژگی الزامی از نظر خود مرسدس، کابین بدون آلرژی است. ژرمن ها از فیلترهای کابین گوناگون به منظور جذب ذرات آلرژی زا استفاده می کنند. اگر به ذرات گوناگون آلرژی داشته باشید قطعا این ویژگی را خواهید ستود. دومین ویژگی الزامی مورد بحث هم کنترل سواری جادویی است. این سیستم جاده پیش رو را اسکن کرده و سپس داده های به دست آمده را به سیستم تعلیق می فرستد، بنابراین سواری خودرو نرم تر می شود.

و اما الزامی ترین فناوری مرسدس Fit and Healthy نام دارد. این سیستم با استفاده از حسگرهای گوناگون روی فرمان علائم حیاتی راننده را کنترل می کند. شاید این سیستم کمی در کارها دخالت کند اما یک راننده سالم حتما راننده ای ایمن خواهد بود.

بنتلی مدلی ویژه از بنتایگا ارائه می کند

بنتلی با نسخه ای ویژه از بنتایگا همکاری خود با جاکی کلاب (Jockey Club) را در جشنواره چلتنهام (Cheltenham) جشن می گیرد.

به گزارش خبر خودرو، بخش مولینر بنتلی با الهام از تاریخ غنی جاکی کلاب یک شاسی بلند را برای گرامیداشت همکاری این دو برند و براساس میراث مسابقات و لاکچری بریتانیا طراحی کرده است. مولینر بخش شخصی سازی این برند بریتانیایی است و جدیدترین بنتایگا توسط مولینر با الهام از این جشنواره و ورزش سوارکاری طراحی شده است.

بنتایگا با رنگ بدنه سبز مسابقه ای مخصوص، از تزئینات Blackline و رینگ های مشکی و برش الماسی 21 اینچی بهره می برد. در کابین این خودرو نیز ویژگی های لوکس ادامه دارند که شامل پارچه پشمی سفارشی و چرم Saddle و سبز Cumbrian است. مولینر به منظور تزئین پارچه پشمی این خودرو دوخت متضاد آبی روشن را برای روکش درها و صندلی ها تعبیه کرده است. جزئیات دیگر در کابین این خودرو شامل روکش گردویی همراه باتکنیک تصویرسازی است که به گفته بنتلی بازتابی از برخی اسباب عتیقه آنتیک در اتاق های شخصی جاکی کلاب است. پانل جلوی سرنشین این خودرو دارای یک طرح اسب طلایی است که جزئیاتی جواهر شکل دارد. در نهایت، هر یک از صندلی های این خودرو از نشان اسب و سوارکار گلدوزی شده بهره می برند. قرار است این مدل از 22 تا 25 اسفند در جشنواره چلتنهام به نمایش در آید.