آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۳
هفت هنر
۹
مهربانی

گربه های خانه هنرمندان!

اگر به خانه هنرمندان تهران که از مکان های پرطرفدار فرهنگی هم هست سری زده باشید، حتما با گربه های ساکن پارک هنرمندان روبه رو شده اید. تعداد این گربه ها آنقدر زیاد است که در این مکان می توان شاهد همزیستی و مهربانی انسان ها و حیوانات در کنار یکدیگر بود. اتفاقی که البته در دیگر نقاط شهر کمتر رخ می دهد و بارها حیواناتی را دیده ایم که متاسفانه برخی به آنها صدمه زده اند و به واقع به زندگی دیگر مخلوقات خداوند آسیب وارد کرده اند.

روز گذشته مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان در نشست خبری که داشته به این موضوع اشاره کرده و گفته است: به لطف شهروندان تهرانی این گربه ها جزو آکساسوار خانه هنرمندان شده اند و حتی چند دامپزشک هم گاهی به اینجا می آیند و به احوال آنها رسیدگی می کنند. به همین دلیل ما به دنبال فضایی برای این گربه ها هستیم تا اینجا پایلوت شود و در دیگر نقاط شهر هم مکان هایی برای این آفریده های خدا در نظر گرفته شود.

باید امیدوار بود این مهربانی به دیگر نقاط شهر تسری پیدا کند و مهربانی با حیوانات، پایتخت را شهر مهربان تری کند. شهری که در آن حیواناتی که حضورشان آسیبی برای زندگی انسان محسوب نمی شود، بتوانند آسوده زندگی کرده و تهران را پر از حس خوب زندگی کنند. شهر شلوغی که پر است از ترافیک و همهمه، بی شک به مهربانی بیش از هر چیزی نیاز دارد.