آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۳
سینمای جهان
۱۲

«گربه ای در کلاه» انیمیشنی می شود

واحد انیمیشن کمپانی برادران وارنر، نسخه انیمیشنی داستان گربه ای در کلاه دکتر سیوس را تولید می کند. این انیمیشن کامپیوتری به صورت یک مجموعه فیلم دنباله دار تهیه و تولید می شود.

همزمان با تولید «گربه ای در کلاه»، برادران وارنر اعلام کرد بقیه کاراکترهای مشهور داستان های کلاسیک دکتر تئودور سیوس را نیز تبدیل به یک سری فیلم انیمیشنی خواهد کرد. گربه در کلاه اولین فیلم از این رشته فیلم است. جالب است که تولید فیلم های دیگر در حالی در دستور کار برادران وارنر قرار گرفته، که هنوز معلوم نیست واکنش تماشاگران به گربه ای در کلاه چه خواهد بود! اما تهیه کنندگان فیلم با این باور که عموم مردم دوستدار و طرفدار داستان های کودکانه و کلاسیک دکتر سیوس هستند، بر این تصور هستند که استقبال خوبی از نسخه های سینمایی انیمیشنی این داستان ها خواهند کرد.

به نوشته ورایتی، هنوز زمانی برای شروع کار تولید انیمیشن کامپیوتری گربه ای در کلاه تعیین نشده است. با این حال، فیلم برای نمایش عمومی در تابستان سال 2020 آماده خواهد شد. قرار است صداپیشه های سرشناسی برای صحبت کردن به جای کاراکترهای کارتونی فیلم انتخاب شوند. کمپانی برادران وارنر در سال 2003 نسخه زنده گربه ای در کلاه را با بازی مایک مه یرز تهیه و اکران عمومی کرد. این نسخه نه مورد تائید منتقدان سینمایی قرار گرفت و نه تماشاگران سینما، استقبالی از آن کردند. معلوم نیست نسخه انیمیشنی تازه، دوباره سازی این نسخه زنده ناموفق است یا کاملا با نگاهی به داستان نوول پرخواننده دکتر سیوس ساخته می شود.