آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۳
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

تنها زن آتش نشان در ترکیه

یک زن در آنکارا پایتخت ترکیه به عنوان آتش نشان فعالیت می کند.

به گزارش انتخاب، سلطان آکتاس تنها زن آتش نشان در ترکیه است که جان خود را برای نجات انسان ها به خطر می اندازد. آکتاس هشت سال است در این شغل فعال است.

دستگیری سارق انگشت

مرد جوان آمریکایی که در سودای ثروتمند شدن، انگشت تندیس 2000 ساله موسسه «فرانکلین فیلادلفیا» را شکسته و آن را با خود برده بود، در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

به گزارش پلیس آمریکا، «مایکل روهانا» 24 ساله، در جریان یک مهمانی که در این موسسه برگزار شده بود از فرصت استفاده کرد و این سرقت عجیب را رقم زد. به گزارش ایران آنلاین، مسئولان موسسه که ساعت ها بعد و در جریان بازبینی فیلم شب سرقت متوجه دزدی شده بودند، با انتشار تصویر سارق، او را با کمک پلیس به دام انداختند. متهم پس از دستگیری ادعا کرد انگشت سرقتی را به عنوان یادگاری برداشته و قصد فروش آن را نداشته است. این مجسمه جزو مجسمه های باستانی چین بود که در این جشن به امانت تحویل موسسه فرانکلین شده و قرار بود بعد از مراسم به چین بازگردانده شود. براساس اسناد تاریخی، این مجسمه در سال 1974 میلادی توسط گروهی از کشاورزان چینی در منطقه وسیع شهر «شیان» پیدا شده است.

چگونگی رودررویی با یک پلنگ

هنگام مواجهه با حیوانات وحشی بزرگ مثل شیر و پلنگ باید مستقیم به چشم های آنها خیره شوید!

به گزارش جام جم، تکنیک ساده دفاعی و در عین حال شناخته شده در مواجهه ناگهانی با گربه سانان بزرگ خیره شدن به چشمان آنهاست، زیرا باعث ترس و عقب نشینی اجباری آنها شده و در نهایت فرار می کنند. محیط بانان و طبیعت گردان این نکته را می دانند و در مواقع اضطراری و با توجه به تمام جوانب احتیاطی به کار می گیرند. در همین رابطه عکسی را می بینید که عکاس آن مدعی شده یک ماه برای ثبت این تصویر در آفریقای جنوبی وقت گذاشته است!

آتشفشان ژاپنی بیدار شد

فوران یک کوه آتشفشانی در ژاپن ستونی از خاکستر به ارتفاع 2300 متر ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، کوه آتشفشانی «سیموئه» در منطقه کوهستانی «کریشما» در جزیره «کیوشو»ی ژاپن قرار دارد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، ورود به محدوده ای نزدیک تر از دو کیلومتری این آتشفشان ممنوع شده است.